پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

کشف سه تن ریشه شیرین بیان در رزن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن گفت: سه تن ریشه شیرین بیان از یک دستگاه خاور در این شهر کشف و ضبط شد.
کشف سه تن ریشه شیرین بیان در رزن
به گزارش توليد ايرانی؛ ناصر محقق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: همه ساله عده ای افراد سودجو از یکی استانهای جنوبی کشور برای به دست آوردن ریشه شیرین بیان به شهرهای رزن و درگزین از توابع استان همدان مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: آنها برای دستیابی به هدف خود ابتدا اراضی دارای این گیاه دارویی را شناسایی کرده سپس اقدام به شخم زدن این زمین ها با تراکتور ۶ سیلندر با گاو آهن تک خیش می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن اظهار داشت: آنها برای خارج کردن ریشه شیرین بیان اقدام به شخم زمین تا عمق بیشتر کرده در حالیکه کشاورز نمی داند اقدام این افراد سودجو به ضرر زمین است.

محقق توضیح داد: ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتری سطح زمین دارای خاک نباتی و مناسب برای کشت و کار و زارعت است اما با شخم عمیق این سطح از خاک به قسمت پایین رفته و خاکی که قابلیت زارعت ندارد بالا قرار می گیرد.

وی گفت: هر گونه برداشت شیرین بیان از اراضی ملی ممنوع است و برداشت این گیاه دارویی از اراضی زراعی نیز نیازمند دریافت مجوزهای لازم از اداره منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن بیان کرد: شیرین بیان خاصیت دارویی دارد بنابراین افراد سودجو با برداشت آنها، این گیاه دارویی را تحویل عطاری ها یا کارخانه های دارو سازی می دهند.

محقق تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن شیرین بیان در جمع گونه های گیاهی کمیاب و در حال انقراض برداشت این گیاه از اراضی منابع طبیعی ممنوع بوده و در اراضی کشاورزی نیز نیازمند دریافت مجوز از این اداره است.
کد مطلب: 11163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *