جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

همدان از قطب‌های تولید تخم‌مرغ نطفه‌دار در کشور است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: این استان با تولید سالانه ۲۵ میلیون قطعه تخم‌مرغ نطفه‌دار یکی از قطب‌های اصلی تولید در کشور است.
همدان از قطب‌های تولید تخم‌مرغ نطفه‌دار در کشور است
به گزارش توليد ايرانی؛ محمدنظرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ۲۰ واحد پرورش مرغ مادر با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه در استان فعال است که در هشت ماه سال جاری حدود پنج میلیون جوجه یک روزه تولید کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد تخم‌مرغ کشور در این استان تولید می شود، گفت: تولید ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ در همدان برای امسال برنامه‌ریزی شده است.
نظرپور گفت: سال گذشته یک هزار و ۷۶۰ تن تخم‌مرغ در واحدهای صنعتی استان همدان تولید شده است.
وی با بیان اینکه ۴۰ هزار قطعه مرغ‌ مادر تخم‌گذار در استان همدان وجود دارد افزود: در هشت ماهه نخست امسال ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه ریزی در استان انجام شده است.

نظرپور خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار استان ۴۴ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است و ظرفیت تولید این واحدها در استان ۲۱ هزار تن است. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد که همدان تعهد تولید ۱۸ هزار تن تخم مرغ را دارد.
نظرپور با بیان اینکه همدان یکی از هشت استان تولید کننده تخم مرغ در کشور است گفت: ۶۳۱ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه در هر دوره، ۴۸ واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و ۲۰واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۴۲۹ هزار و ۵۰۰ قطعه در استان همدان فعال است. 
وی اظهار داشت: تخم‌مرغ جایگاه ویژه‌ای در سفره ایرانیان دارد و یک غذای کامل است به‌ طوریکه بیشترین مواد مغذی و جذب را در بدن انسان دارد.
نظرپور با تاکید بر هویت‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی اظهار داشت: سالهاست تلاش می‌ شود محصول تولیدی استان با برند واحدها هویت‌دار شود که در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای استان تخم‌مرغ‌های خود را هویت دار کرده‌اند و به صورت بسته‎‌بندی شده به فروش می‌رسانند.
 



     
 
کد مطلب: 15774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *