جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶

ایجاد اشتغال مولد برای ۸۰۰ زندانی در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی اشتغال مولد دارند.
ایجاد اشتغال مولد برای ۸۰۰ زندانی در خراسان‌جنوبی
به گزارش توليد ايرانی؛ ابراهیم زنگنه صبح چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد خیرین آموزش و توسعه اشتغال مددجویان زندان‌های خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در کشور ۵۰ هزار زندانی شاغل هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر اشتغال مولد دارند.

مدیرعامل نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بنیاد تعاون زندانیان کشور ۹۲۰ واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، بیان کرد: این واحدها بیش از سه هزار و ۶۰۰ کالای متنوع تولید می‌کنند.

زنگنه با اشاره به اینکه اشتغال مولد به اشتغالی گفته می‌شود که در آن زندانی بیش از ۲۰۰ هزار تومان درماه درآمد داشته باشد، ادامه داد: در خراسان‌جنوبی هزار و ۵۰۰ زندانی شاغل هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر اشتغال مولد دارند.

وی گفت:  سال گذشته بنیاد تعاون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان زندان‌های خراسان‌جنوبی حقوق پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان‌خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۲۰ نفر از زندانیان خراسان‌جنوبی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای را گذراندند، یادآور شد: از این تعداد دو هزار و ۷۶۳ نفر موفق به کسب گواهینامه شدند.

محسن معراجی، کارشناس معاونت بنیاد تعاون کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنیاد تعاون در کشور ۳۳ نمایندگی در استان‌ها دارد، گفت: تعداد واحدهای تولیدی بنیاد تعاون از ۵۰۰ واحد در سال ۹۲ به ۷۰۰ واحد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده برای مددجویان نیز به حدود ۴۹ هزار و ۷۱۶ شغل در سال ۹۷ رسیده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های متعددی در حوزه ایجاد اشتغال در زندان‌های کشور وجود دارد و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

کارشناس معاونت بنیاد تعاون کشور با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از منظر روحی نیز برای زندانی تأثیر مثبتی دارد، یادآور شد: ایجاد اشتغال به معنای کاهش مددجویان زندان‌ها در کشور است.
کد مطلب: 11537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *