چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹

۳۳۰۰ طرح اشتغال روستایی در ایلام اجرا شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۶ طرح اشتغال روستایی در ایلام اجرایی شده است.
۳۳۰۰ طرح اشتغال روستایی در ایلام اجرا شد
به گزارش توليد ايرانی؛ شکرالله شیرخانی در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت: در استان ایلام، ۷۷تشکل کارگری، ۳۵ تشکل کارفرمایی و ۶ کانون بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های دولت، سپردن کار به خود مردم است و تشکل ها با دنبال کردن این هدف که اگر اعضای تشکل ها، وظایف خود را به درستی ایفا کنند، باری از دوش دولت برداشته می شود.

وی گفت: تشکل ها، می توانند به عنوان یک بنیاد منجسم و قوی در عرصه تولید ایده در تصمیم سازی و تصمیم گیری ایفای نقش کنند.

شیرخانی یادآور شد: با تلاش استاندار ایلام و مجموعه مدیران دستگاه های ذیربط، استان ایلام آرام ترین استان کشور از نظر مسائل و مشکلات واحدهای کارگری است.

وی گفت: ۴۸ واحد کارگری مشکل دار در استان شناسایی شدند که بعد از پیگیری های استاندار و برگزاری جلسات متعدد توسط این اداره کل به ۶ واحد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۶ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومان و ایجاد پنج هزار و ۵۵۶شغل در استان ایلام پرداخت شده است.

وی بر ساماندهی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اتصال به بازار که مستلزم تنوع بخشیدن به تولیدات مهارت‌های موجود است، مهم ترین ویژگی طرح نوین توسعه مشاغل خانگی و نویدبخش برندسازی محصولاتی است که در استان ایلام تولید می‌شد و تاکنون به نام استان‌های دیگر به فروش می‌رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه هدف طرح،  تقویت و به‌کارگیری پشتیبان‌ها و برندهای محلی و استانی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح  برندهای محلی به برندهای ملی متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد سهم اشتغال و توسعه کشور در بخش تعاون است، گفت: تعاون، مولود تفکر دینی است و استان ایلام دارای سه هزار و ۲۰۰ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تعاونی با ۳۱۱ هزار نفر عضو فعال هستند.

شیرخانی بر بازدید میدانی از کلیه شرکت های تعاونی اشاره کرد و گفت: از تمام پتانسیل اداره کل، جهت رفع مشکل آن ها استفاده خواهیم کرد.
کد مطلب: 11462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *