جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷

هرمزگان کانون تولید شناورهای دریایی در ایران است

استان هرمزگان با بهره مندی از ۴۳ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی به‌عنوان کانون اصلی تولید شناورهای دریایی درایران محسوب می‌شود.
هرمزگان کانون تولید شناورهای دریایی در ایران است
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان عصرسه شنبه درحاشیه پیوستن یک فرود شناور جدید مسافری قشم به ناوگان دریایی هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: شناورهای تولیدی در کارخانه‌های شناورسازی استان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و همچنین با رعایت استانداردهای مربوطه تحت کلاس موسسه های رده بندی ایرانی تولید و صادر می‌شوند.

الله مراد عفیفی پور افزود: حدود ۶۰ درصد متقاضیان سفارش ساخت شناور در هرمزگان از دیگر استان‌های جنوبی کشور هستند.
وی بیان داشت: درصورت تامین منابع مالی لازم و ارائه ارز دولتی به شناورسازی‌های هرمزگان به منظور واردکردن مواداولیه و تجهیزات، روند نوسازی ناوگان مسافری و گردشگری دریایی استان شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: نخستین شناور ساخته شده مسافربری ۱۵۸ نفر آلومینیومی به‌نام «آروس مهیار» سال ۹۵ ساخته و به آب اندازی شد و درحال حاضر در محدوده آب‌های استان بوشهر فعالیت می‌کند.

عفیفی پور، صنایع دریایی را از جمله صنایع اشتغالزا در کشور دانست وگفت: استان هرمزگان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورهای دریایی در ایران است.

وی یادآورشد: روند ثبت سفارش ساخت شناورها در چهار ماه نخست امسال حکایت از رشدی فزاینده دارد، به‌طوری که درمدت یاد شده، تعداد سفارش ساخت شناور به ۷۲ فروند رسید که در همسنجی با پارسال ( ۲۲ فروند) ۳۲۷درصد افزایش داشته است.

این مسوول با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سالجاری گفت: باتوجه به تدبیر اتخاذ شدهو تمهیدات صورت گرفته، در سال‌های اخیر نه تنها روند واردات شناور مسافری به داخل کشور متوقف شده بلکه هم اکنون هرمزگان به جایگاه مهم صادر کننده شناورهای دریایی به ویژه لنج‌های باری در منطقه خلیج فارس دست یافته است.

وی ادامه داد: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان متولی پیگیری و اجرای مقررات ملی و بین المللی و تمامی امورنظارت بر ساخت شناور در کارگاه‌ها و کارخانه‌های شناورسازی استان و همچنین ارائه خدمات ثبتی به شناوران دارای پرچم ایران است.

یک فروند شناور جدید به نام «الماس قشم یک» عصر سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به ناوگان مسافری هرمزگان افزوده شد که با این روند تعداد ناوگان مسافری فعال در مسیرهای دریایی بین جزیره قشم به بندرعباس و جزایر هرمز و لارک به ۳۹فروند با ظرفیت ۴ هزار و ۱۰۰ نفر صندلی افزایش یافت.
کد مطلب: 10837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *