چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳

رونق اقتصاد مقاومتی با پرورش «شترمرغ» در هرمزگان

در راستای رونق اقتصاد مقاومتی بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ هرمزگان در حاجی آباد با ۵۰ قطعه شتر مرغ آماده کشتار و عرضه به بازار است.
رونق اقتصاد مقاومتی با پرورش «شترمرغ» در هرمزگان
به گزارش توليد ايرانی؛ مسلم سلیمانی،کار آفرین عرصه پرورش شتر مرغ شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: مزرعه پرورش شتر مرغ  با دو هزار و چهارصد مترمربع وسعت با ۱۰۰ قطعه شتر مرغ در روستای سیف آباد شهرستان حاجی آباد واقع شده است.

این کار آفرین هرمزگانی بیان کرد: برای راه اندازی این مزرعه حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که بزودی پرورش ۲۰۰ قطعه جوجه جدید نیز در این مزرعه آغاز می‌شود.
سلیمانی گفت: هر قطعه شتر مرغ بعد از ۹ ماه پرورش یک میلیون تومان درآمدزایی دارد و این مزرعه برای شش نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: در این مزرعه ۲۰ قطعه شتر مرغ مولد نیز نگهداری می‌شود تا در آینده جوجه شتر مرغ هم در همین مزرعه تولید شود.
سلیمانی تصریح کرد: وزن هر قطعه شترمرغ پس از ۹ ماه پرورش به ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد، هر کیلوگرم گوشت آن در بازار تقریبا صد هزار تومان قیمت دارد.
وی گفت: افزون بر گوشت، پوست، پر و روغن شتر مرغ نیز در بازار‌های داخلی و خارجی مشتری‌های زیادی دارد.

این کار آفرین افزود: گوشت شترمرغ ارزش غذایی بالایی دارد و یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت است که برای بیماران قلبی عروقی و افراد دچار چربی خون بالا مناسب است.
عباس پور، رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد نیز در این زمینه اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای مرغ گوشتی، ایجاد گلخانه و صنایع بسته‌بندی موادغذایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد، صادرات محصولات تولیدی از جمله گوشت و تخم شترمرغ را اقتصادی دانست و تصریح کرد: از هرگونه طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی استقبال خواهیم کرد.
عباسپور گفت: در همین راستا جهاد کشاورزی حاجی آباد در حیطه پرورش شترمرغ با قوت تمام وارد شده به گونه‌ای که به دنبال  پرورش شتر مرغ در بخش های مختلف شهرستان‌ است.

وی بیان کرد: کارآفرینان داخلی در سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن اشتغالزایی و کارآفرینی کرده‌اند که می‌تواند آغازی بر تحولی بزرگ در اقتصاد کشور شود.

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و لزوم توسعه طرح‌های کم آب‌، یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری توسعه پرورش شتر مرغ در سطح شهرستان  است .
کد مطلب: 9406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *