جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۶

۵۶میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر شد

بیش از ۶۶ هزارتن محصولات کشاورزی به ارزش۵۶میلیون دلار ظرف یکسال گذشته به خارج صادر شد.
۵۶میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر شد
به گزارش توليد ايرانی؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور پنجشنبه شب درنخستین همایش کشت هزاره میناب افزود: با توجه به شعار سال که رونق تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده دولت توجه خاصی به تولید و صادرات دارد.

درنخستین همایش کشت هزاره اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، برنامه و بودجه، محیط زیست، عمران، قضایی، آموزش، فرهنگی، امنیت و بهداشت مجلس، رایزن‌های اقتصادی از کشورهای عراق، روسیه و افغانستان و کشاورزان حضور داشتند.

همایش کشت هزاره برای نخستین بار و با هدف معرفی بیشتر و بهتر ظرفیت‌های کشاورزی و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این بخش، رعایت الگوی کشت، افزایش بهره وری، شیوه‌های بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی در شهر تاریخی میناب در شرق استان هرمزگان برگزار شد.

شهرستان میناب علاوه بر تولید صیفی و سبزی یکی از قطب‌های مهم کشور در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری از قبیل خرما، انبه، گواوا، کُنار و مرکباتی همچون لیموشیرین، نارنگی، لیموترش و پرتقال است.

این شهرستان در ۹۰ کیلومتری شرق هرمزگان، با ۱۹ هزار و ۴۷۵ هکتار محصولات زراعی و ۲۰ هزار و ۹۷۴ هکتار محصولات باغی رتبه نخست استان و کشور دارا می‌باشد.
کد مطلب: 9961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *