جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲

نمین رتبه اول تولید تخم‌مرغ خوراکی استان اردبیل را کسب کرد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نمین گفت: این شهرستان رتبه اول تولید تخم‌مرغ استان اردبیل را کسب کرد.
نمین رتبه اول تولید تخم‌مرغ خوراکی استان اردبیل را کسب کرد
به گزارش توليد ايرانی؛ شهرام محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: تعداد مرغداری‌های تخم‌گذار فعال شهرستان نمین به چهار واحد با ظرفیت ۱۰۷ هزار قطعه و تولید سالیانه ۲ هزار و ۲۰۰ تن می‌باشد.

او اظهار داشت: شهرستان نمین بیشترین ظرفیت در زمینه تولید تخم‌مرغ خوراکی در استان اردبیل را داراست و بیش از ۴۳ درصد تخم‌مرغ خوراکی استان در این شهرستان تولید شده است.

 سرپرست جهاد کشاورزی نمین گفت: با توجه به اینکه میانگین سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور ۲۰۰ عدد می‌باشد، این امر بیانگر تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ مازاد بر مصرف شهرستان است که به سایر شهرستان‌های استان و نیز استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی افزود: تخم‌مرغ عالی‌ترین منبع پروتئینی و دارای ۹ اسیدآمینه ضروری است که همه مواد ویتامینی و معدنی از جمله کلسیم، سدیم، ید، سلنیوم، کولین و ویتامین های А، B، D و C را در خود دارد.

محسنی با بیان اینکه متوسط سن ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور کمتر از ۱۸ سال است، گفت: تامین پروتئین ارزان‌قیمت برای قشر جوان یکی از دغدغه‌های مسوولان بشمار می‌رود و افزایش سرانه مصرف تخم مرغ از متوسط ۲۰۰ عدد به ۲۵۰ عدد امری ضروری است.

تحقیق‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف تخم‌مرغ باعث سلامتی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها می‌شود.
نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
کد مطلب: 10767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *