دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴

۶۵۰ میلیارد ریال برای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تخصیص یافت

با وجود تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، با همت مدیران استان و حمایت دولت ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تخصیص یافت.
۶۵۰ میلیارد ریال برای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تخصیص یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ استاندار بوشهر گفت: مهمترین انتظار از وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت این وزارتخانه برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تزریق به موقع اعتبارات از طریق سازمان برنامه و بودجه است.

عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور تخصیص اعتبار پروژه راه آهن بوشهر - شیراز را ارائه کرد و امید می‌رود این اعتبار تخصیصی به موقع پرداخت شود تا روند اجرای پروژه با سرعت طی شود.

وی بیان کرد: پروژه راه آهن بوشهر- شیراز در شرایط سخت تحریم شروع و نقش مهمی در توسعه استان و اقتصاد ملی ایفا می کند.

گراوند ادامه داد: کل راه آهن بوشهر – شیراز ۴۳۷ کیلومتر است که بخشی از این پروژه در حوزه استحفاضی بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر گفت: قطعه ۱۰ پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز در این استان انجام می شود و بر اساس اعلام کارشناسان  وزارت راه و شهرسازی این قطعه سخت‌ترین بخش اجرای این پروژه ریلی است چراکه دارای ۲۶ کیلومتر طول، ۲کیلومتر تونل و چهار کیلومتر در حوزه راهسازی  این پروژه باید پل ساخته شود.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه با توجه به سختی کار و حجم عملیاتی که باید انجام شود شامل خاک‌ ریزی، خاک ‌برداری، ساخت تونل و پل ۵درصد است.

گراوند از توان و ظرفیت پیمانکار اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز که با وجود شرایط سخت اقتصادی، محدودیت منابع ملی و کمبودها پروژه را فعال و موجب ایجاد انگیزه، امید و نشاط شده است قدردانی کرد.

استاندار بوشهر گفت: با وجود شرایط سختی که در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، وقتی پروژه‌ها فعال باشند مردم امیدوار می‌شوند که تحریم‌ها، موانع و مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده‌ نتوانسته جلو توسعه و پیشرفت کشور را بگیرد و این کار با همت و اراده پیمانکاران توانمند محقق می‌شود.

گراوند اظهار کرد: برای جلوگیری از هرگونه وقفه در روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز همکاری وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیرساخت این وزارتخانه ضروری است.

وی با تاکید براینکه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز استانی نیست بلکه ملی است ادامه داد: با توجه به تاثیری که بنادر و استان بوشهر در اقتصاد ملی و توسعه کشور دارد این پروژه نیز به همان میزان در توسعه کشور تاثیرگذار است و امید می رود با رفع موانع سرعت بخشی در روند اجرای آن فراهم شود.
کد مطلب: 10600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *