شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
۰
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۴

واردات ۲۰۰۰ تن برنج به استان جهت ذخیره‌سازی و تنظیم بازار

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در مورد برنج که قیمتش افزایش پیداکرده بود قرار شد که ۲۰۰۰ تن برنج به‌صورت عمده وارد استان شود که هم بحث ذخیره‌سازی و هم بحث توزیعش را در مجموعه استان داشته باشیم.
واردات ۲۰۰۰ تن برنج به استان جهت ذخیره‌سازی و تنظیم بازار
توليد ايرانی: محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: در این جلسه وضعیت تأمین کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و شکر که موردنیاز مردم و شهروندان است مورد رسیدگی و پالایش قرار گرفت.
حاجی پور افزود: در این جلسه کمبودها و کاستی‌هایی که در سطح بازار برای عرضه اقلام و کالاهای اساسی مدنظر بود، تشریح و مقرر شد که جهاد کشاورزی تأمین اقلام پروتئینی و  شرکت غله نیز تأمین شکر، برنج و روغن را در دستور کار خودشان قرار دهند.  ان‌شاءالله با تدابیر اندیشیده شده در روزهای آتی، هم بحث کاهش آلام شهروندان را در خصوص تأمین کالاهای اساسی داشته باشیم و هم بحث ذخیره استراتژیک که در مجموعه استان مدنظر هست.
وی عنوان کرد: با توجه به همراهی تصمیمات استان با تصمیمات ملی، در مجموعه استان می‌توان تلاش کرد که بازار و ستاد تنظیم بازار بتواند رویکرد مثبتی را در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشد و بتوانیم با جدیت بیشتری به موضوعات مختلف در این مسئله بپردازیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه کمبودهایی درمجموع کالاها وجود دارد بیان کرد: علی‌رغم برخی از کمبودها اما هم مجموعه جهاد کشاورزی و هم اداره غله موظف شدند که با توجه به تأکیداتی که در جلسه صورت گرفت نسبت به تأمین و ذخیره‌سازی کالاها اقدام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث ذخیره‌سازی مشکلی نداریم ولی مطمئناً استفاده از ذخایر استراتژیک در مواقع بحرانی صورت خواهد گرفت که خوشبختانه در آن شرایط قرار نگرفته‌ایم و قبل از اینکه بخواهیم به آن مرحله برسیم و نیاز به عرضه ذخایر استراتژیک در سطح بازار احساس شود مقرر شد سازمان‌های متولی نسبت به تأمین و توزیع کالا اقدام کنند تا اگر قرار به استفاده از ذخایر استراتژیک هم هست برای روز مبادا باشد.
حاجی پور تصریح کرد: در مورد برنج که قیمتش افزایش پیداکرده بود قرار شد که ۲۰۰۰ تن برنج به‌صورت عمده وارد استان شود که هم بحث ذخیره‌سازی و هم بحث توزیعش را در مجموعه استان داشته باشیم و در مورد شکر نیز تصمیم بر بسته‌بندی شکر به‌صورت ۹۰۰ گرمی و توزیع آن باقیمت تنظیم بازار و درج عبارت ستاد تنظیم بازار و غیرقابل فروش شد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر واحدهای صنفی مقرر شد که مجموعه اصناف با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند و تأکیدات لازم به مدیرکل تعزیرات استان مبنی بر برخورد قاطع با کلیه متخلفینی که از مصوبات ستاد تنظیم بازار تبعیت نمی‌کنند و درروند اخلال در توزیع کالاها اقدام می‌کنند برخورد جدی صورت بگیرد.
 
کد مطلب: 9993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *