سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳

رونق تولید محصول صیفی و سبزی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توسعه گلخانه ها و افزایش کشت در محیط باز، تولید سبزی و صیفی استان امسال به ۶ هزار و ۸۰۰ تن رسید و معادل دو برابر تولید سال گذشته است.
رونق تولید محصول صیفی و سبزی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش توليد ايرانی؛ حمید رضا دانش شهرکی محصولات صیفی این استان را شامل خیار، گوجه و توت فرنگی اعلام کرد و اظهار داشت :بخش عمده از محصولات یادشده به استانهای همجوار ارسال شده است. 
وی، وسعت گلخانه های استان را ۳۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سال گذشته  نیز نخستین گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت های دانش بنیان در این استان طراحی، احداث و تجهیز شد. 
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری وسعت گلخانه های صیفی استان در سال گذشته را ۲۲ هکتار اعلام کرد و تصریح کرد: با تدبیر دولت در سال رونق تولید وسعت گلخانه های بسته استان به ۴۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

دانش  تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند. 
به گفته وی ، امسال سطح زیر کشت گوجه فرنگی  در اراضی زراعی باز  استان ۱۳۰ هکتار بود که پیش بینی عملکرد این محصول در هر هکتار ۳۰ تن است و انتظار می‌رود بیش از سه هزار و ۹۰۰ تن از این محصول پر مصرف  از سطح مزارع برداشت شود.

وی  با اشاره به افزایش سطح زیر کشت این محصول افزود :در سال جاری سطح زیر کشت گوجه فرنگی نسب به سال گذشته  ۲۱درصد افزایش داشته است.
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:بیشترین سطح زیر کشت این محصول در شهرستان لردگان است.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۰ هزار بهره بردار است.
کد مطلب: 9887
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *