جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰

5300 تن گیلاس و آلبالو از سطح باغات بروجرد برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت گیلاس و آلبالو در بروجرد آغاز شده و میزان برداشت محصولات باغی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
5300 تن گیلاس و آلبالو از سطح باغات بروجرد برداشت می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛ عزت اله نباتی در گفت‌وگو با اظهار داشت: سطح محصولات باغی شهرستان بروجرد 11 هزار و 600 هکتار است که میزان برداشت محصولات باغی هرسال متفاوت است به‌طوری‌که سال گذشته بیش از 65 هزار تن محصول باغی برداشت شد.
 
وی افزود: با توجه به میزان بارش‌ها در بهار امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 هزار تن انواع محصولات باغی در بروجرد برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: هم‌اکنون برداشت این دو محصول باغی در بروجرد آغازشده و این محصولات دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که علاوه بر مصرف در شهرستان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
 
وی بیان کرد: سطح باغات گیلاس در بروجرد 750 هکتار است که امسال چهار هزار تن گیلاس به ارزش چهار میلیارد تومان برداشت می‌شود و سطح باغات آلبالو 200 هکتار است که هزار و300 تن آلبالو به ارزش 13 میلیارد تومان برداشت می‌شود.
 
نباتی با اشاره به افزایش تولید محصولات باغی عنوان کرد: بارش‌های مناسب فصل بهار سبب شده تا تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد به‌طوری‌که برداشت گیلاس نسبت به سال گذشته هفت تن و آلبالو شش تن افزایش‌یافته است.
کد مطلب: 9324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *