شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴

آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران

وزیر نفت: برخی شرکت‌های روسی آمادگی همکاری با ایران را دارند و طرح‌هایی را آغاز کرده‌اند که باید ازسوی دو طرف پیگیری شود.
آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران
توليد ايرانی: بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه افزود: در این دیدار طیف وسیعی از مسائل مطرح شد که بخشی از آن مربوط به همکاری توسعه ای در بخش نفت و گاز و حتی صادرات گاز بود. وی افزود بخش دیگری از گفتگو درباره مسائل بازار جهانی نفت بود و من اعلام کردم که بازار به شدت با اراده های سیاسی دستکاری می شود . زنگنه گفت: رسانه های تحت نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها در بازار ایجاد اختلال می‌کنند و بازار وضع بی ثبات و شکننده‌ای دارد که باید مورد توجه دو طرف باشد.
وزیر نفت با بیان اینکه برخی همسایگان نیز در وضع بازار ایجاد اختلال می کنند افزود: این موضوع در دراز مدت و کوتاه مدت به نفع هیچ کس نیست . وی گفت: روسیه نیز در بخش‌هایی از توسعه در تحریم است و این وضعیت بازار به نفع هیچ کس نیست که این موضوع را در اجلاس آینده اوپک هم خواهم گفت. او درباره موضوع تغییر زمان اجلاس آینده اپک گفت: تا وقتی اجماع جدیدی صورت نگیرد این تاریخ تغییر نمی کند. وی افزود: تاریخ جدید دوم و سوم جولای مطرح شده بود که من اعلام کردم در این تاریخ تعهدات و قرارهایي دارم و نمی توانم در این تاریخ شرکت کنم و این اجلاس یا باید در همان زمان مقرر شده یعنی همان اواخر ژوئن برگزار شود یا اینکه به دهم یا دوازدهم جولای موکول شود.
 
کد مطلب: 8813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *