پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸

افت شدید تولید مسکن از سال 92

عضو کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه تولید مسکن از سال 92تا امروز به شدت رشد منفی داشته است، گفت: دولت باید با تشویق بخش خصوصی تولید مسکن استیجاری را برای دهک‌های مختلف در کشور گسترش دهد.
افت شدید تولید مسکن از سال 92

توليد ايرانی :مجید کیان‌پور در مورد جزئیات جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی گفت: جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی دو هفته پیش نیز در مجلس برگزار شده بود و این جلسه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیرامون مسائل کلان بخش مسکن بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات برای ساماندهی بازار مسکن به خصوص اجاره‌بها دیر نبود، گفت: به هر حال مسکن یک مقوله فرابخشی است و تنها متعلق به وزارت راه و شهرسازی نیست.
وی با بیان اینکه مسکن بخشی از اقتصاد است و اگر اقتصاد را پازل در نظر بگیریم، مسکن یک قطعه از این پازل خواهد بود، اظهار داشت:‌ رشد تولید ناخالص ملی، پایه پولی کشور و سیاست‌های پولی و ارزی بر بخش مسکن تأثیرگذار است، پس هر زمان که تلاش شود، پول ملی کشور و تولید ناخالص ملی تقویت شود، به تعدیل بازار مسکن کمک کرده‌ایم.
کیان‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا در  جلسه اعضای کمیسیون عمران راه و شهرسازی در مورد تدوین یک برنامه بلندمدت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها درخواستی نشده، گفت: چندین قانون خوب و مفید در بخش مسکن از قبیل قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن مصوب سال 87 و قانون حمایت از احیاء بافت‌های ناکارآمد در کشور وجود دارد، بنابراین با اقدامات دستوری نمی‌توان بازار مسکن به خصوص بازار اجاره‌بها را کنترل کرد.
کیان‌پور ادامه داد: دولت باید با سیاست‌گذاری مناسب از ظرفیت بخش خصوصی برای دهک‌های 3 تا 6 برنامه‌ریزی کند و بخش خصوصی و سازنده‌های با صلاحیت را با دادن مشوق‌های لازم برای ساخت و ساز به بازی بگیرد.
*تولید مسکن از سال 92 تا امروز به شدت یک رشد منفی داشته است
نماینده مردم دورود و ازنا در پاسخ به ای سؤال که آیا در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعضای کمیسیون عمران درخواست توجه دولت به ساخت مسکن استیجاری را ارائه نکردند، گفت: تولید مسکن از سال 92 تا امروز به شدت یک رشد منفی داشته است و این آمار نشان می‌دهد که برای بخش خصوصی مشوق و ارزش قائل نشده‌ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی تولید شود اما در طی سال‌های اخیر این آمار به 400 هزار واحد مسکونی رسیده است.
*دولت باید مسکن استیجاری را بپذیرد
وی تصریح کرد:‌دولت باید مسکن استیجاری را بپذیرد و در متراژهای مختلف و برای دهک‌های مختلف اقدام به ساخت مسکن استیجاری کند.
کیان‌پور با اشاره به اینکه دولت به عنوان مثال می‌تواند برای خانه اولی اقدام به ساخت مسکن با متراژ 50 تا 60 کند، اظهار داشت: قطعاً اگر دولت مسکن استیجاری را مورد توجه قرار دهد، می‌تواند سازنده‌ها را به بازار اجاره‌داری ترغیب کند و شک نکنید که قیمت‌ها در بازار اجاره تعدیل می‌شود.
 
کد مطلب: 8082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *