چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
۰
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳

نرخ واقعی دلار 9 هزار تومان است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در این بازه زمانی معتقدیم که نرخ واقعی دلار 9 هزار تومان است. دولت باید تمهیداتی را برای تداوم کاهش قیمت دلار فعلی در نظر گیرد تا شرایط به وضعیت قابل قبولی برسد.
نرخ واقعی دلار 9 هزار تومان است
به گزارش توليد ايرانی، به نقل از  تجارت‌نیوز، طی ماه‌های گذشته مردم برای حفظ ارزش دارایی به سمت خرید دلار و طلا حرکت کردند. حال با ثبات نرخ ارز تقاضا برای خرید پول‌های خارجی روند عادی را به خود گرفته است اما با این شرایط مردم همچنان انتظار دارند تا قیمت واقعی دلار و قیمت یورو از سوی دولت تثبیت شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت دلار در بازار به تجارت‌نیوز گفت: طی یک ماه اخیر بانک مرکزی اقدامات مثبتی جهت کنترل بازار ارز و سکه داشته است. همین برنامه‌ریزی‌ها باعث شد که قیمت دلار در بازار آزاد به کمتر از 10 هزار تومان برسد.

آیت محمدولی افزود: به هرحال برای تداوم کاهش نرخ ارز مسئولان اقتصادی باید تمهیداتی را در راستای تزریق ارز داشته و پاسخگوی تقاضای مردم باشند. چنانچه نیاز مردم تامین شود، قیمت ارز روند کاهشی به خود خواهد گرفت. در غیر این‌ صورت چنانچه به نیاز مردم توجه صورت نگیرد، شاهد نوسانات نرخ ارز خواهیم بود و در این شرایط نیز بازار دچار برخی آسیب‌ها خواهد شد.

او درباره این پرسش که در این شرایط اقتصادی کشور نرخ واقعی ارز چقدر است؟ پاسخ داد: با توجه به التهاباتی که در نیمه نخست سال جاری در اقتصاد کشور حکم‌ فرما بود؛ قیمت دلار از 16 هزار تومان به 10 هزار تومان رسید. حالا در این بازه زمانی معتقدیم که نرخ واقعی ارز 9 هزار تومان است. دولت باید تمهیداتی را برای تدوام کاهش قیمت دلار فعلی در نظر گیرد تا شرایط به وضعیت قابل قبولی برسد. متاسفانه در چند روز اخیر شاهد روند صعودی قیمت دلار و طلا بوده ایم و امیدواریم که اقداماتی در جهت ثبات قیمت دلار صورت بگیرد. بنا به نظریه های گفته شده احتمال میرود که این شرایط به دلیل سال نو میلادی باشد و امیدواریم که با اتمام این دوره شاهد سیر نزولی قیمت دلار، طلا و قیمت سکه امامی باشیم.

هر لحظه شاهد نوسان قیمت دلار در بازار هستیم ولی روند کلی قیمت به سمت بالا بوده و سیر صعودی دارد. لطفا برای خرید، فروش و هر گونه معاملات کاری خود عجله نکنید و صبور باشید تا خدایی نکرده ضرر نکنید.
کد مطلب: 5998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *