سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰

۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بخشی از لایحه بودجه سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت:۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در سال آینده از محل منابع دریافتی خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی ها و پالایشگاهها توسط وزارت نفت انجام می شود.
۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌ها
به گزارش توليد ايرانی، محمدحسینی  با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: براساس لایحه دولت، سهم صندوق توسعه ملی ۳۴ درصد و سهم شرکت ملی نفت ایران ۸۴.۵ درصد لحاظ شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات (نفت خام - میعانات گازی و خالص صادرات گاز) ردیف ۲۱۰۱۰۱ مبلغ ۱۶۳ هزار میلیارد تومان و ردیف ۲۱۰۱۰۹ موضوع ۳٪ درصد مناطق نفت خیز و گاز خیز به مبلغ ۵.۸۰۰ میلیارد تومان جمعا به مبلغ ۱۶۹.۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شواری اسلامی گفت:تسریع در عملیات گازرسانی به روستا‌ها و اتمام طرح و پروژه‌های نیمه تمام با اولویت شهر‌ها و روستا‌های استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان از محل ۱۴.۵ ٪ درصد شرکت ملی گاز ایران تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان
وی تاکید کرد: موضوع تحویل ۶ هزار میلیارد تومان قیر تحویلی به شهرداری ها، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن از محل منابع دریافتی خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها توسط وزارت نفت لحاظ شده است.

حسینی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع واگذاری سهام در لایحه بودجه سال ۹۸ عنوان کرد: سهم بیمه البرز تا سقف ۷.۵۲۰ میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران واگذار می‌شود.

اعتبار ۳۰ میلیارد دلار فاینانس برای بخش خصوصی
این نماینده مجلس بیان داشت: در تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۸ اجازه داده شده است که ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای طرح‌های بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یابد.

وی توضیح داد: این مبلغ با سپردن تضمین لازم به بانک‌های عامل اجازه استفاده ۲ میلیارد دلار برای شهرداری‌ها جهت بهره برداری از خطوط مترو و طرح‌های کاهش آلودگی قابل استفاده است.

گراف لایحه بودجه ۹۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اجازه پرداخت به بانک‌های عامل برای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و طرح‌های بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و مخازن نفت و مناطق محروم - حمل و نقل - به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی داده می‌شود.
کد مطلب: 5728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *