پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸

حذف صادرات شیر خشک برای کاهش قیمت شیر

معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: فزایش قیمت شیر به‌واسطه افزایش صادرات شیر خشک است و در حال پیگیری جهت عدم صادرات این محصول هستیم.
حذف صادرات شیر خشک برای کاهش قیمت شیر
توليد ايرانی: سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی روز دوشنبه در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شیر و صنایع لبنی در استان مرکزی گفت: افزایش قیمت شیر به‌واسطه افزایش صادرات شیر خشک است و در حال پیگیری جهت عدم صادرات این محصول هستیم.
وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در افزایش قیمت شیر مؤثر هستند،افزود: باید دید ممنوعیت صادرات به چه اندازه به نفع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و صنایع است.
فرخی افزایش کرایه‌ها و مواد بسته‌بندی را در افزایش قیمت شیر مهم دانست و ادامه داد: در این خصوص خیلی نمی‌توانیم فعالیت را برای کاهش قیمت شیر داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: برای مثال شیری که نرخ آن ۱۲۰۰ تومان بوده و همه متضرر می‌شدند، الآن اگر ۲۲۰۰ تومان شود، اگر روند آن منطقی‌تر باشد همه می‌توانند از این مسئله سود کنند.
فرخی از انتقال نهاده‌های دامی از طریق خطوط ریلی به استان اشاره کرد و افزود: بحث پیگیری حمل نهاده‌ها به‌صورت ریلی خصوصاً برای پشتیبانی امور دام خیلی بحث مهمی است.
کد مطلب: 5040
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *