دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
۰
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴

رونمایی برنامه ۱۹ میلیارد دلاری کره جنوبی برای تراشه‌سازی

کره جنوبی در اقدامی که به رقابت پذیری شرکت‌های سامسونگ و اس کی هاینیکس کمک می‌کند، از بسته ۱۹ میلیارد دلاری مشوقهایی برای تقویت بخش تراشه خود رونمایی کرد.
رونمایی برنامه ۱۹ میلیارد دلاری کره جنوبی برای تراشه‌سازی
به گزارش توليد ايرانی،          دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد برنامه ۲۶ تریلیون وون شامل ۱۷ تریلیون وون حمایت مالی برای سرمایه گذاری های خاص و همچنین مشوقهای مالیاتی است. این مبلغ بیش از دو برابر ۱۰ تریلیون وونی است که چوی سانگ موک، وزیر دارایی کمتر از دو هفته قبل، پیشنهاد کرده بود.

پس از انتشار این خبر، سهام سامسونگ کاهش ۱.۴ درصدی در معاملات بازار سئول را معکوس کرد. سهام سایر شرکت‌های حوزه نیمه رسانا در آسیا در واکنش به گزارش مالی شرکت انویدیا، افزایش یافت. سهام اس کی هاینیکس، پس از انتشار این خبر، سه درصد صعود کرد.

این برنامه عظیم به دنبال درخواست‌ها برای حمایت از صنعت تراشه‌ داخلی صورت می‌گیرد. در سطح جهانی، دولت‌ها از آمریکا گرفته تا چین، میلیاردها دلار برای جذب و پیشبرد پروژه‌های تولیدی توسط شرکت‌هایی نظیر TSMC  تایوان و اینتل هزینه می‌کنند. با تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن که تهدیدی برای زنجیره تامین جهانی قطعات حیاتی بکار رفته در دستگاههای مدرن و نظامی است، هزینه جهانی برای توسعه صنعت تراشه، شتاب می‌گیرد.

 کره جنوبی که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان است، همواره، شرکت‌های خصوصی نظیر سامسونگ و اس کی هاینیکس را برای هدایت تلاش‌های سرمایه‌گذاری، ترجیح داده است. اما سئول اکنون نقش فعال‌تری را ایفا می‌کند و برنامه‌هایی را برای ایجاد یک مجموعه بزرگ از کارخانه‌های تولید تراشه در خارج از سئول در دست اجرا دارد.
کد مطلب: 38556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *