دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹

از اختلال در اینترنت تا آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو

از اختلال در اینترنت تا آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو
به گزارش توليد ايرانی ، هفته سوم فروردین ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر خروج یک شرکت ایرانی خدمات ابری از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا، آغاز شد.
ماجرا از این قرار است که سال ۱۴۰۱ اتحادیه اروپا در ارائه لیستی از تحریم‌ها درباره ایران نام شرکت با عنوان ابرآروان را هم اعلام کرد. در واقع عنوان این سرویس‌دهنده بین‌المللی فعال در حوزه فناوری ابری با این استدلال که در سال‌های گذشته در پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات حضور داشت، در میان تحریم شدگان قرار گرفت.
ماجرا از این قرار بود که ایمیل‌هایی از ده‌ها کسب‌وکار ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که به ایمیل‌های مراجع قضایی پاسخ داده بودند. به‌طور معمول در تمام نقاط جهان این دست ایمیل‌ها به کسب‌وکارهای اینترنتی به‌ویژه پلت‌فرم‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات زیرساختی ارسال می‌شود و این سرویس‌دهندگان موظفند نسبت به قوانین وضع شده از سمت نهادهای نظارتی مناطق و کشورهایی که در آن‌ها سرویس می‌دهند، پاسخ‌گو باشند. در این بین، چند ایمیل از ابر آروان نیز منتشر شد که منجر به واکنش‌ در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.
اما با گذشت یک سال و نیم از این ماجرا خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر خروج این شرکت از تحریم های اعلام شده منتشر شد که  این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد در پی شکایت آروان‌کلاد و ارائه مستندات فنی و حقوقی به دیوان دادگستری اروپا (European Court of Justice)، این شرکت از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد.
اختلال در اینترنت از دیگر خبرهای مهمی  بود که در این هفته منتشر شد. برخی کاربران روز دوشنبه اعلام کردند که اینترنت با اختلال و کندی همراه شده و احتمال می رود مشکل و اختلال از یکی از اپراتورهای مخابراتی باشد. با گذشت زمان اندکی این موضوع رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این موضوع توضیح داد با وجود افزایش سطح حملات منع‌خدمت توزیع‌شده (DDoS) در یک هفته اخیر، شبکه ارتباطی کشور پایدار است و اگرچه یکی از اپراتورها دارای افت ترافیک بود که باید اطلاع‌رسانی و جبران کند.
فروش اینترنتی دارو از جمله چالش هایی بود که سال گذشته مطرح شد و برخی با اعلام دلایل خود نسبت به عرضه دارو در پلتفرم های داخلی مخالفت کردند چندی پیش وزیر ارتباطات از پیگیری تصویب آیین نامه فروش اینترنتی دارو در سال جاری گفته و اینگونه توضیح داد که نسخه اولیه طرح در سال گذشته آماده شد که هنوز نهایی نشده و به تصویب نرسیده است.
در همین رابطه، به تازگی وی از نهایی شدن آیین نامه فروش اینترنتی دارو خبر داد. به گفته وی با اجرای این طرح، ‌هموطنان در صورت تمایل می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه ها به صورت غیرحضوری و از طریق سکوهای مجاز تهیه کنند و به زودی اجرای آزمایشی آغاز خواهد شد.
همچنین در هفته ای که گذشت انجمن جهانی مخابرات اعلام کرد اتصالات ۵G از ۱.۶ میلیارد گذشت. انتظار می‌رود براساس گزارش GSMA که اتصالات ۵G تا سال ۲۰۲۹ بیش از نیمی (۵۱ درصد) از اتصالات تلفن همراه را تشکیل دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ این میزان ۵۶ درصد افزایش یابد.
«فناوری نسل پنجم ارتباطی» نه تنها به عنوان یک محصول مصرفی برای سرعت دانلود سریع‌تر بلکه به عنوان شبکه‌ای که می‌تواند زیربنای فناوری‌های جدیدی مانند اتومبیل‌های بدون راننده یا تاکسی‌های هوایی بدون خلبان باشد، قرار گرفته است.
هر سال تعدادی از گوشی‌های هوشمند ممکن است به دلیل مجاورت با هوای گرم و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی با انفجار و ترکیدن باتری مواجه شوند که این موضوع علاوه بر آسیب و صدمات مالی جبران‌ناپذیر، می‌تواند خطر جدی برای سلامتی کاربران و دارندگان دستگاه‌های الکترونیکی محسوب شود.
اما با انجام اقداماتی مانند قرار دادن تلفن همراه در حالت هواپیما، خارج کردن تلفن از جیب، تعویض سریع باتری معیوب و خاموش کردن دستگاه می توان از داغ شدن و انفجار تلفن همراه جلوگیری کرد.
کد مطلب: 38352
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *