دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

چند توصیه به گندمکاران

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به گندمگاران توصیه کرد که آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود و در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است نیز اقدام به برداشت گندم نکنند.
چند توصیه به گندمکاران
به گزارش توليد ايرانی،     سهراب سهرابی با بیان اینکه با توجه به افزایش بارش‌ها در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، قطعا بیماری‌های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه(کپک صورتی) و ... توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: لذا به کشاورزان توصیه می کنیم به مراکز خدمات و کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

وی افزود: آفت سن افزایش خواهد یافت، لذا باید مبارزه بر اساس دستورالعمل ها انجام شود، آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل‌ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی همچنین به تغذیه گیاهی در مرحله داشت نیز اشاره کرد و گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم‌های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.

بنابر اعلام وزارت جهادکشاورزی مجری طرح گندم با اشاره به اینکه کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است، گفت: همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.
کد مطلب: 38332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *