سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

مازاد تولید مرغ داریم/ چرا صادرات به درستی انجام نمی‌شود؟

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت که با مازاد مرغ در کشور مواجه هستیم، زیرا جوجه‌ریزی و تولید افزایش یافته، اما جمع‌آوری و صادرات این کالای پروتئینی به درستی انجام نمی‌شود.
مازاد تولید مرغ داریم/ چرا صادرات به درستی انجام نمی‌شود؟
به گزارش توليد ايرانی،         پرویز فروغی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده درب مرغداری‌ها به کیلویی ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان رسیده است، گفت: این در حالیست که قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران کیلویی ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان تمام می‌شود و مرغداران حدود ۱۰ هزار تومان در ضرر هستند.

وی افزود: با مازاد مرغ مواجه هستیم، زیرا جوجه‌ریزی و تولید مرغ افزایش یافته و مرغ بر روی دست مرغداران مانده است.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: قرار بود مازاد مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت هر کیلو ۵۸ هزار تومان خریداری شود، اما این شرکت قادر به خرید مستقیم مرغ زنده از مرغدار نیست؛ زیرا زیرساخت‌های لازم برای کشتار و بسته بندی را ندارد و فقط تناژ محدودی از طریق مباشرین خریداری کرده که آنچنان در جمع آوری مازاد تولید اثربخش نبوده است.

فروغی با اشاره به اینکه صادرات هم به درستی صورت نمی‌گیرد، گفت: تناژی مرغ به عراق صادر شد که آن هم در حال حاضر متوقف شده است.
به گفته این فعال بخش خصوصی چون از قدیم دولت برنامه مدونی برای صادرات وجود نداشته و اکثر تصمیمات مقطعی بوده اینگونه صادرات فایده‌ای برای صنعت ندارد.

فروغی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است، ‌ گفت: مرغ‌هایی که امروز با کیلویی حدود ۱۰ هزار تومان ضرر تولیدکننده به بازار عرضه شده با جوجه ۳۰ تا ۳۲ هزار تومانی تولید شده است.
کد مطلب: 38331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *