يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴

رشد دو برابری آموزش مهارتی در دولت سیزدهم

مقایسه گزارش عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم نشان می‌دهد که ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم با رشد ۲ برابری همراه بوده و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزایش قابل توجهی داشته است.
رشد دو برابری آموزش مهارتی در دولت سیزدهم
به گزارش توليد ايرانی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گزارشی به مقایسه عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم و دولت دوازدهم پرداخته است. بر اساس این گزارش، آمار عملکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر دوره بوده در حالی که این میزان در دولت دوازدهم ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر دوره بود که رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان صدور مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نیز نشان می‌دهد در دولت سیزدهم ۲۳ هزار و ۷۱۱ مورد مجوز فعالیت آموزشگاه صادر شده است در حالی که این آمار در دولت گذشته ۱۶۹۳ مورد بوده و رشد قابل توجه ۱۳۰۰ درصدی داشته است.

در بخش صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان، میزان صدور گواهینامه مهارتی در دولت دوازدهم یک میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است در حالی که طی سالهای فعالیت دولت سیزدهم با رشد ۷۲ درصدی به ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار نفر رسیده است.

در زمینه واحدهای پذیرنده آموزش در محیط واقعی کار نیز گزارش‌ها حاکی از آن است که در دولت سیزدهم ۷۳ هزار و ۴۸۴ واحد از آموزش در محیط کار واقعی استقبال کرده‌اند که این رقم در دولت دوازدهم ۴۵ هزار و ۶۷۳ واحد بوده و ۶۰ درصد رشد داشته است.

اما حوزه سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رشد ۴۸ درصدی در دولت سیزدهم همراه بوده است به نحوی که در دولت دوازدهم میزان سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بوده که در دولت سیزدهم به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر رسیده است.

مقایسه عملکرد سازمان فنی وحرفه‌ای در برگزاری مسابقات آزاد ملی و بین المللی مهارت نیز نشان می‌دهد در دولت سیزدهم ۶۹۹ رشته رویداد در مسابقات مذکور شرکت داشته در حالی که تعداد رشته رویدادها در دولت قبل ۵۵ رشته رویداد بوده و بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد را به دنبال داشته است.

درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت دوازدهم جمعا ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است که این رقم در دولت سیزدهم رشد ۱۷۴ درصدی داشته و به عدد ۵۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
کد مطلب: 38142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *