يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۰

تولید صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم رکورد زد

صنعت پتروشیمی سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار صادرات داشته است که ۸۰ درصد آن یعنی ۱۴ میلیارد دلار آن را به نیما عرضه کرده و مابقی برای خرید تجهیزات، کالا و کاتالیست و اجرای طرح‌های پتروشیمی هزینه شده است.
تولید صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم رکورد زد
به گزارش توليد ايرانی، محمدرضا حیدرزاده -مدیرعامل شرکت پلیمر اریاساسول در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌های اخیر ساخت تولید داخل مورد توجه دولت قرار گرفته که در این راستا نیز اقدامات متعددی در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه پتروشیمی رقم خورده است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم میزان تولید صنعت پتروشیمی رکورد زده است.

او با بیان اینکه در هشت‌ ماهه امسال ۸ درصد افزایش تولید در صنعت پتروشیمی محقق شده است و صادرات محصولات نیز همانند مدت مشابه سال گذشته بوده است، گفت: امسال ۶۶۰ هزار تن نسبت به سال پیش محصول بیشتری به بورس کالا عرضه شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه سیاست دولت بر افزایش تولید و صادرات متمرکز شده است، گفت: طی دی ماه موفق به تولید ۱۶۴ هزار تن انواع محصولات شدیم که نسبت به دی ماه سال ۱۴۰۱ رشدی ۲۴ درصدی داشته است.

او با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت پتروشیمی گفت: شرکت پلیمر آریاساسول موفق به دستیابی به رکورد صفر شاخص بین‌المللی نرخ حوادث قابل ثبت (RCR) همزمان با ثبت رکورد تولید شد که این اتفاق در کشور بی‌سابقه بود.

مدیرعامل شرکت پلیمر اریاساسول از همترازی شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های برتر در تولید پایدار بدون حادثه خبر داد و گفت: با ثبت این رکورد توانستیم همچنان جایگاه نخست خود را در بین ۱۱ شرکت فعال و پیشروی بین‌المللی حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این در این شاخص رکورد ۰.۰۳  یعنی یک حادثه قابل ثبت در سال را برای سه سال پیاپی ثبت کرده بودیم که در جای خود قابل‌ توجه بود، گفت: شرکت‌های مطرح در این شاخص توتال انرژی، دوپونت و اکسون‌موبیل آمریکا، داو کمیکال، بی‌پی انگلیس، شل‌گلوبال، آکزونوبل، گروه ساسول، بی‌ای‌اس‌اف آلمان و اکوئینور نروژ (استات اویل) هستند.
 
کد مطلب: 38141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *