سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۵

بورس، بازار پرنوسانی که نزولی شد

بورس، بازار پرنوسانی که نزولی شد

به گزارش توليد ايرانی، بورس هفته جاری را با روند نوسانی سپری کرد و نهایتا کاهش ۱۷ هزار واحدی را در شاخص کل بورس شاهد بودیم. شنبه هفته جاری (بیستم آبان ماه) شاخص با کاهش حدود ۱۶۳۷ هزار واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی دو میلیون و ۵۴ هزار واحد ایستاد. روز دوم این هفته روند نوسانی کمتر از واحدی ادامه پیدا کرد.
دوشنبه هفته جاری این روند معکوس شد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه رشد دو هزار واحدی را داشت و عدد شاخص به یک میلیون و ۵۵ هزار واحد رسید.
اما در روز بعد، این شاخص با افت حدود ۱۰ هزار واحدی، روی دو میلیون و ۴۶ هزار واحد ایستاد. نهایتا بازار سرمایه روز چهارشنبه روند نزولی خود را ادامه  داد و شاخص کل بورس با کاهش بیش از 7000 واحدی به دو میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید.
فرابورس هم این وضعیت را تجربه کرد و در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ هزار و ۴ واحد با کاهش ۲۸ واحدی به ۲۴ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.
سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، مخابرات ایران و غیره بیشترین تکرار را در میان نمادهای شاخص داشتند و بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.
پلیمر آریاساسول، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و غیره نیز بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.
 
کد مطلب: 37734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *