يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۱

روند نزولی نفت ادامه یافت

قیمت نفت پس از ریزشی که شب گذشته تجربه کرد، در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر انتشار آمار اقتصادی ضعیف تر از حد مطلوب در چین که نگرانی ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت را تجدید کرد، به روند کاهشی ادامه داد.
روند نزولی نفت ادامه یافت
به گزارش توليد ايرانی؛          بهای معاملات نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.
پس از این که بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد افزایش بیشتر نرخ های بهره در سال میلادی جاری ضروری است و نگرانی ها نسبت به نرخ های بهره بالاتر را برانگیخت که باعث کندی اقتصادی و تقاضا برای نفت می شود، هر دو شاخص روز چهارشنبه ۱.۵ درصد سقوط کردند.

آماری که روز پنج شنبه در چین منتشر شد و از ضعیف شدن روند بهبود اقتصاد این کشور حکایت داشت، نگرانی ها پیرامون وضعیت تقاضا برای سوخت را تخفیف نداد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت: آمار اقتصادی تیره چین، روی قیمت های نفت سنگینی کرد. روند احیای اقتصادی پساکرونایی چین، ناهموار بوده و وضعیت اقتصادی ملایم چین در سه ماهه نخست، کاملا با پیش بینی ها از اثرگذاری چین در رشد تقاضای جهانی برای نفت، فاصله داشته است.

در یک سیگنال منفی دیگر برای قیمت نفت، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۹ ژوئن، به میزان ۹ میلیون بشکه رشد کرده است. این آمار برخلاف پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از کاهش ذخایر نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه بود. ذخایر بنزین و دیزل آمریکا هم بیش از حد انتظار، افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به التهاب بازار اضافه خواهد کرد، افزایش هزینه استقراض از سوی بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست گذاری روی جاری این بانک مرکزی خواهد بود.
کد مطلب: 37451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *