شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳

ایران‌ایر آمادگی دارد به‌عنوان پل ارتباطی ایران و عربستان عمل کند ایران‌ایر آمادگی دارد به‌عنوان پل ارتباطی ایران و عربستان عمل کند

مدیرعامل شرکت ایران‌ایر با بیان اینکه در پروازهای داخلی فروش چارتری نداریم، گفت: تلاش کردیم همه ظرفیت نوروزی خود را ارائه دهیم و سر خط بیاوریم.
ایران‌ایر آمادگی دارد به‌عنوان پل ارتباطی ایران و عربستان عمل کند ایران‌ایر آمادگی دارد به‌عنوان پل ارتباطی ایران و عربستان عمل کند
به گزارش توليد ايرانی؛     شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی‌بر اینکه آیا ایران‌ایر هم درخواست تغییر تعرفه بلیت‌های پروازی را دارد، گفت: هیچ یک از تعرفه‌ها با هزینه‌های پروازی همخوانی ندارد و ما هم درخواست تغییر تعرفه را داریم سازمان هواپیمایی هم در حال بررسی درخواست‌هاست.
وی درباره تاخیرهای ایران‌ایر با بیان اینکه مردم نه با حقوق خود آشنا هستند و نه با حقوق ایرلاین؛ توضیح داد: ۷۰ درصد پروازهای ما سر وقت انجام می‌شود و با توجه به حجم پروازی‌مان اگر بخواهیم تاخیرهایمان را تعدیل کنیم، باید حجم پروازها را کاهش دهیم که در آن صورت ظرفیت کم می‌شود؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم که سعه صدر بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ایران‌ایر  با بیان اینکه تلاش کردیم همه ظرفیت نوروزی خود را ارائه دهیم و سر خط بیاوریم، گفت: عدد صندلی‌های ارائه‌شده متغیر است، اما ما کلا در پروازهای داخلی فروش چارتری نداریم. در حال حاضر هم سایت هما راه‌اندازی شده و به صورت مستقیم بلیت‌ها فروش می‌رود.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایران‌ایر تا کنون دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت نکرده است؛ از طرف دیگر قیمت دلار در این مدت دو برابر شده و همچنین قیمت قطعات هواپیما هم امسال دو برابر شده است و باعث مشکلات مالی شرکت‌ها شده است.

فرزادی‌پور با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ دو فروند هواپیما به ناوگان ایران‌ایر الحاق شد که جز روال کاری شرکت‌های هواپیمایی است، افزود: در سال ۱۴۰۱ مهم‌ترین چالش جدی منابع انسانی بود، مشکلات صندوق بازنشستگی و نارضایتی‌های شغلی از جمله این مسائل بود و ما اولویت اولمان را روی ایجاد آرامش در نیروی انسانی گذاشتیم.

۹۰ هزار نفر در عملیات حج ۱۴۰۲ جابه‌جا می‌شوند

وی ادامه داد: در کنار این چالش‌ها ماموریت‌هایی مثل حج ۱۴۰۱، اربعین و جام جهانی قطر را داشتیم، پروازهای حج اختصاصی ایران‌ایر بود که همین موضوع فشار مضاعفی به ما وارد می‌کرد؛ البته در اربعین شرکت‌های دیگر هم بودند. در حال حاضر برنامه‌های ۱۴۰۲ نیز مشخص است و از جمله اینکه عملیات بسیار سنگین حج را داریم که نزدیک به ۹۰ هزار نفر به خانه خدا اعزام می‌شوند در حالی که در عملیات حج ۱۴۰۱، ۴۰ هزار نفر جابه‌جا شدند.

مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به اینکه آیا برای عملیات حج ۱۴۰۲ از ظرفیت ایرلاین‌های دیگر هم استفاده می‌شود، گفت: طرف حساب عربستان ایران‌ایر و مسئولیت اصلی ما بر عهده ماست، اما ما ظرفیتمان را توسعه ندادیم؛ با وجود این از ظرفیت‌های دیگر استفاده می‌کنیم و در این زمینه مسیرهای متعددی را بررسی کرده این که یکی از آنها مشارکت با ایرلاین‌های دیگر است.

فرزادی‌پور با بیان اینکه در عملیاتی مثل حج نگاهمان منفعتی نیست، افزود: هیچ شرکتی بضاعت این را ندارد که با حجم ایران‌ایر کار کند به علاوه اینکه ما کف قیمت را می‌دهیم؛ عربستان شاید پروازهایی با قیمت ۸۰۰ دلاری هم داشته باشید اما هزینه زائر را ۱.۸ افزایش می‌دهد؛ در بحث سوخت هم سعی می‌کنیم برای کاهش هزینه‌ها در ایران سوختگیری کنیم تا در عربستان مجبور به سوختگیری و پرداخت هزینه سنگین نشویم.

ایران‌ایر آمادگی دارد به‌عنوان پل ارتباطی ایران و عربستان عمل کند

وی درباره نتیجه توافق ایران و عربستان و تصمیم برای پرواز به این کشور بیان کرد: اگر روابط ایران و عربستان از سر گرفته شود برای انجام پروازهای عمره و انتقال زائران این کشور به مشهد برنامه‌ریزی خواهیم کرد و ایران‌ایر آمادگی دارد به عنوان پل ارتباطی دو کشور عمل کند؛ اما منتظریم سطح روابط برقرار شود و پس از آن به موضوع انجام پروازهای دو کشور وارد می‌شویم.
مدیرعامل ایران ایر از برنامه ارتقای کیفی و کمی ناوگان ایران ایر خبر داد و با اشاره به این که توسعه کیفی فرآیندی است که باید مقدمات آن را طی کرد تا به نتیجه برسیم، اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در کام اول ارتقای ناوگان و همزمان پیگیری خرید هواپیماست. در زمان حاضر ۳۵ فروند هواپیما آماده به کار است که ۱۲ تا ۱۴ فروند سر خط داریم؛  در بحث فنی هیچ مشکلی برای ارتقا ناوگان نداریم برای اینکه هواپیماهای خودمان را به خط بیاوریم،  همچنین به دنبال تامین منابع اعتباری هستیم و بنا داریم برای تامین قطعه به سمت مشارکت با بخش خصوصی برویم.

فرزادی‌پورهمچنین از پیگیری برای خروج ایران‌ایر از فهرست واگذاری مولدسازی دارایی‌ها خبر داد و گفت: یک نگاه کلی ایجاد شده که وجود ایران ‌ایر یک ضرورت است و از نظر راهبردی اهمیت دارد؛ از این رو برای اینکه به صورت قطعی از لیست مولدسازی خارج شویم، منتظر مکاتبات اداری هستیم.

دولت باید به ایرلاین‌ها کمک کند تا سرپا بمانند

وی با بیان اینکه در دنیا همه ایرلاین‌ها از دولت کمک می‌گیرند تا بتوانند سر پا بمانند، اظهار کرد: پیش از موضوع واردات هواپیماهای برجامی،  ۱۸۰۰ میلیارد تومان مطالبه از دولت داشتیم که می توانستیم هواپیماهای برجامی را خودمان بخریم، اما همان زمان مطالبات پرداخت نشد؛ در حالی که در زمان برجام دلار ۴۰۰۰ هزار تومان بود و اکنون ۴۰ هزار تومان است.  در هر صورت ایران‌ایر یک گذشته، حال و آینده دارد و نمی‌توان انرژی حال را صرف گذشته کرد؛ ما برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هیچ فروش سفارشی توسط ایران‌ایر صورت نگرفته، افزود: های‌سیزن و لوسیزن برای شرکت‌های هواپیمایی طبیعی است؛ در فصل سفر ما بهترین شرایط را داریم و سعی می‌کنیم با درآمدهایی که داریم این را جبران کنیم؛ ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین فعال است و پاسخگویی به مسافران نوروزی و انتقادات از طریق شماره ۴۶۶۲۵۱۵۱ و فروش بلیت از طریق شماره ۴۶۶۲۱۸۸۸ انجام می‌شود.
کد مطلب: 37290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *