جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷

آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی می‌رسد/ توسعه زیرساخت بازچرخانی آب در دستور کار است

وزیر نیرو در بیان برنامه دولت برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، گفت: برنامه ساخت این خط از محل آب‌شیرین‌کن سیریک در غرب بندرعباس آغاز شده و برنامه داریم در استان‌های فلات مرکزی کشور اجرایی کنیم.
آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی می‌رسد/ توسعه زیرساخت بازچرخانی آب در دستور کار است
به گزارش توليد ايرانی ؛        علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با اخبار سیما، ضمن بیان پروژه‌های افتتاح‌شده در استان یزد، گفت: امروز ۱۶ پروژه در حوزه‌های آب و برق شامل ۱۱ پروژه بخش برق و ۵ پروژه حوزه آب به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های برقی گفت: ۱۱ پروژه برقی شامل تاسیسات خط، پست، و خازن‌گذاری بود که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
وزیر نیرو ضمن تشریح ۵ پروژه حوزه آب تأکید کرد: پروژه‌هایی شامل طرح خط پشتیبان تامین آب شرب یزد از خلیج فارس امروز به بهره‌برداری رسید که به صورت عادی ۲۴ ماه برای ساخت زمان نیاز داشت، اما در مدت ۴ ماه به بهره‌برداری رسید.

محرابیان با بیان سایر پروژه‌های حوزه آب، اظهار داشت: فاز اول تاسیسات بازچرخانی آب در شهر یزد به همراه تصفیه‌خانه فاضلاب‌خانه شهر میبد در کنار ۳ باب مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی در استان یزد افتتاح شد که این پروژه زیر مجموعه طرح بزرگ توسعه زیرساخت بازچرخانی پساب است.
وی ادامه داد: ما شاهد شروع به کار خط دوم انتقال آب از دریا به استان یزد بودیم، و این پروژه مقرر است در مدت زمان کمتر از ۴ سال به بهره‌برداری برسد.

*جزئیات پروژه انتقال آب از دریا
وزیر نیرو در تبیین برنامه دولت برای رساندن آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی گفت: یک خط انتقال آب در گذشته و سال ۱۳۸۹ شروع به ساخت کرده بود که هم‌اینک به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه دوم این طرح در دستور کار است.

محرابیان با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان گفت: این خط در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و عملیات اجرایی آن طی ماه‌های اخیر آغاز شده و ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بیان برنامه دولت برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: برنامه ساخت این خط از محل آب‌شیرین‌کن سیریک در غرب بندرعباس آغاز شده و برنامه داریم در استان‌های فلات مرکزی کشور که از مسئله کمبود آب‌ دارند طرح‌های انتقال آب از دریا را اجرایی کنیم.
 
کد مطلب: 37158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *