جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۸

اعتباراتی ویژه برای ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی

معاون آب و خاک وزارت کشاورزی گفت: بخشی از اعتبارات سالانه منابع آب و خاکی در کشور به طور ویژه برای استان های شمالی در نظر گرفته شده است.
اعتباراتی ویژه برای ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی
گزارش توليد ايرانی:     فریبرز عباسی ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک کشور در استان های شمالی که در رشت برگزار شد، گفت: استان گیلان با کمتر یک درصد مساحت کشور سالانه حدود ۳ و نیم میلیون تولیدات کشاورزی دارد که ۷۰ نوع محصول کشاورزی تولید می کند. به همین دلیل از لحاظ تولیدات کشاورزی از استان های قطب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی زیرساخت های منابع آبی و خاکی در حوزه تجهیز و نوسازی، احیا و مرمت آب بندان، توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان گیلان انجام شده است، افزود: در حال حاضر طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک یکی از طرح های بزرگ کشاورزی را در گیلان پیگیری می کنیم و هدف از سفر به گیلان این است که از این پس کارهای اجرایی این طرح با سرعت بیشتر انجام شود.

عباسی ادامه داد: در گیلان طرح عملیاتی آبی و خاکی با اعتبارات کمی اجرا می شد و بنا داریم از سالهای آتی اعتبارات بیشتری در این بخش اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از استان ها با منابع شدید کمبود آب مواجه هستیم اما خوشبختانه این ظرفیت در گیلان وجود دارد که با استفاده از آب های سبز و روان آبها بهره وری را در بخش کشاورزی ارتقاء دهیم.

معاون وزیر کشاورزی تصریح کرد: همچنین می توان با استفاده از روان آب ها و آب های سبز گیلان میزان اشتغالزایی را افزایش داد و شاهد توسعه تولیدات کشاورزی باشیم.

عباسی گفت: ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سالانه منابع آب و خاکی در کشور  است و ما بعضی از این اعتبار ویژه را برای استان های شمالی در نظر داریم و می خواهیم اقداماتی نظیر تجهیز و نوسازی و احداث آب بندان را انجام دهیم در ضمن برای بخش زیادی از پروژه های زهکشی برای استان های شمالی مانند گیلان و گلستان هم اعتبارات خاص را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر طرح جامع ساماندهی زیرساخت های منابع آبی و خاکی با اعتبارات سنواتی در حال انجام است.
عباسی گفت: هم اکنون برای مطالعات و شناخت منابع آبی و خاک حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی در سه استان شمالی پیگیر تامین منابع هستیم و به موفقیت های خوبی نیز دست یافته ایم.
کد مطلب: 36625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *