پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
۰
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱

جریان انتقال گاز روسیه از نورد استریم ازسرگرفته شد

جریان گاز روسیه از خط لوله نورد استریم صبح پنج شنبه پس از یک وقفه ۱۰ روزه که برای انجام تعمیرات معمول بود، ازسرگرفته شد.
جریان انتقال گاز روسیه از نورد استریم ازسرگرفته شد
به گزارش توليد ايرانی ؛        اروپا و معامله گران گاز با اضطراب منتظر ساعات اولیه روز پنج شنبه بودند تا ببینند آیا روسیه این خط لوله که از ۱۱ ژوئییه بسته شده بود را بازگشایی خواهد کرد. مقامات اتحادیه اروپا و معامله گران بازار احتمال توقف کامل جریان گاز از این خط لوله پس از پایان دوره تعمیرات را مردود ندانسته بودند.

صبح پنج شنبه در اروپا، نشانه هایی از آغاز دوباره فعالیت نورد استریم مشاهده شد و جریان گاز در ۴۰ درصد از ظرفیت این خط لوله ازسرگرفته می شود که سطح مشابه پیش از تعطیلی آن بود.

طبق اعلام منابع آلمانی، جریان گاز در نورد استریم در ساعات اولیه بازگشایی، معادل ۲۱.۵ گیگاوات ساعت در مقایسه با ۳۰ گیگاوات ساعت پیش از آغاز تعمیرات بود. جریان گاز این خط لوله در ظرفیت کامل، برابر با حدود ۷۰ گیگاوات ساعت بود اما روسیه ۱۳ ژوئن، ظرفیت انتقال گاز را به میزان ۶۰ درصد کاهش داد.

خبرگزاری تاس به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نوشت: کاهش جریان گاز از نورد استریم به اروپا، نتیجه تحریمهای اتحادیه اروپاست که مشکلات فنی در تعمیر تجهیزات برای این خط لوله ایجاد کرده است. هر گونه مشکلات فنی مربوط به تعهدات گازپروم برای مشتریانش، نتیجه محدودیتهایی هستند که از سوی اتحادیه اروپا تحمیل شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش از این که فعالیت نورد استریم ازسرگرفته شود، گفته بود: شرکت گازپروم می تواند جریان گاز به اروپا از طریق این مسیر را به دلیل پیشرفت کند تعمیرات توربینهای گازی در ایستگاههای کمپرسور، به میزان بیشتری کاهش دهد. یک توربین گازی قرار است ۲۶ ژوییه برای تعمیرات فرستاده شود.
کد مطلب: 36190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *