دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۸

افتتاح اولین خط تولید روغن ترانس کشور در شرکت ایران‌ترانسفوی زنجان

ظهر امروز (۱۰ خردادماه) خط تولید روغن ترانسفورماتور فوق توزیع و قدرت برای اولین‌بار در کشور در گروه صنعتی ایران‌ترانسفوی زنجان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
افتتاح اولین خط تولید روغن ترانس کشور در شرکت ایران‌ترانسفوی زنجان
به گزارش توليد ايرانی ؛         وزیر نیرو در مراسم افتتاح این خط تولید ضمن قدردانی از همه عوامل و مهندسان شرکت ایران‌ترانسفو با اشاره به خدمات این شرکت در صنعت برق کشور گفت: شرکت ایران‌ترانسفو در صنعت برق کشور جزو مجموعه‌های باسابقه و ارزشمند بوده و موجب افتخار صنعت برق کشور است.

علی‌اکبر محرابیان با اشاره به خدمات این شرکت، اظهار کرد: در اقصی نقاط کشور در خطوط انتقال شبکه نیروگاه‌ها و در اغلب نیروگاه‌های صنعتی که برق فشار قوی و فشار متوسط مصرف می‌کنند، شرکت ایران ترانسفو نقش پررنگی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت روغن ترانسفورماتور در صنعت، تصریح کرد: روغن ترانس جزو لوازم خیلی مهم در صنعت به حساب می‌آید و این موضوع که امروز شرکت ایران‌ترانسفو می‌تواند دو برابر مصرف کشور این روغن را که تا پیش از این کاملاً وارداتی بود، تولید کنند، جای افتخار بسیاری دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو نیز با اشاره به خودکفایی در تولید این روغن ترانس، گفت: در سال ۹۸ توانستیم روغن ترانسفورماتور توزیع را تولید کنیم اما هنوز دانش فنی و توان علمی تولید روغن ترانس فوق توزیع و قدرت را نداشتیم اما امروز در این زمینه نیز به خودکفایی رسیدیم.

بهزاد ظهیری افزود: با افتتاح این خط تولید بعد از نیم قرن از واردات روغن ترانسفورماتور بی‌نیاز و خودکفا می‌شویم و در حال حاضر در حال مذاکراتی هستیم که صادرات این روغن را به کشورهای اطراف در منطقه آغاز کنیم.

وی در رابطه با استاندارد این روغن تولیدی ادامه داد: این روغن ترانس منطبق بر استاندارد روز دنیا (۲۰۲۰) تولید می‌شود که از این نظر نیز مایه افتخار است.

در ادامه، وزیر نیرو از خط تولید رنگ پودری الکترواستاتیک شرکت توزیع زنگان گروه صنعتی ایران‌ترانسفو و خط برش فرم ورق هسته‌ای شرکت توزیع بازدید کرد. همچنین در ادامه این بازدید از ابرترانسفورماتور ۴۱۰ MVA رونمایی شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو در این خصوص نیز با اشاره به خط برش طولی ابرترانسفورماتور، بیان کرد: این خط برش در بسیاری در کارخانجات به صورت یک کارخانه مستقل به کار می‌رود ولی در شرکت ایران‌ترانسفو به صورت یک بسته و مجموعه کارگاهی تولید و راه‌اندازی شده است.

ظهیری خاطرنشان کرد: این ابرترانسفورماتور به صورت کاملاً بومی و توسط کارکنان و جوانان زنجانی طراحی شده و مفتخریم که با تولید داخلی توانستیم قیمت تمام شده را به یک‌پنجم قیمت واردات این دستگاه کاهش دهیم.

 
کد مطلب: 35170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *