يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۱

از کمبود روغن در بازار تا درخواست افزایش قیمت شیرینی

رییس اتحادیه شیرینی‌فروشان اهواز با بیان اینکه قیمت شیرینی و قنادی در حال حاضر ثابت و هیچ تغییری نکرده است، گفت: تقاضای ما بر این است که قیمت شیرینی را ۵۰ درصد افزایش دهد.
از کمبود روغن در بازار تا درخواست افزایش قیمت شیرینی
به گزارش توليد ايرانی ؛       سیامک جعفری  با بیان اینکه در حال حاضر قیمت شیرینی و قنادی تغییری نکرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمه نیروی کار ۵۷ درصد و اقلام و مواد مصرفی پخت شیرینی مثل آرد و روغن نیز افزایش قیمت پیدا کرده است، اتحادیه تقاضای افزایش ۵۰ درصدی قیمت شیرینی را دارد.

وی با بیان اینکه احتمالاً در همین روزها کمیسیونی برای قیمت گذاری‌ها تشکیل شود و ما درخواست افزایش قیمت شیرینی را مطرح خواهیم کرد، افزود: در گذشته هر کیسه ۵۰ کیلویی آرد قنادی را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان از سامانه خریداری می‌کردیم اما در حال حاضر قیمت آن به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان اهواز با اشاره به اینکه با کمبود روغن و به خصوص روغن قنادی مواجه هستیم، تصریح کرد: در گذشته هر ۱۰ کیلوگرم روغن قنادی ۲۳۰ هزار تومان قیمت داشت اما در حال حاضر با قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و با کمبود فراوان روغن قنادی مواجه هستیم که با وجود قیمت بالای آن قابل دسترسی نیست و حتی در بازار آزاد به سختی یافت می‌شود.

جعفری با بیان اینکه شکری که دولت تامین می‌کند به قیمت آزاد است، افزود: اداره جهاد کشاورزی تنها شکر موردنیاز اتحادیه یعنی هر کیسه ۵۰ کیلویی را به قیمت آزاد ( ۷۱۸ هزار تومان) تامین می‌کند که در این دو سه ماه مرتب تامین شده است و به اندازه کافی وجود دارد اما اتحادیه ما روغن یا اقلام دیگر را از دولت دریافت نمی‌کند و از بازار آزاد است.
کد مطلب: 34708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *