جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰

از سرگیری صادرات آبزیان پرورشی خوزستان به عراق

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: همزمان با بازگشایی گذرگاه مرزی شلمچه، صادرات آبزیان پرورشی استان به کشور عراق طی هفته جاری از سر گرفته شد.
از سرگیری صادرات آبزیان پرورشی خوزستان به عراق
به گزارش توليد ايرانی؛         فتح‌الله ابوعلی در گفت و گویی با بیان این‌که مرز بین المللی شلمچه یکی از اصلی‌ترین محورهای تجاری صادرات آبزیان به کشور عراق محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به کوتاهی بعد مسافت و نزدیکی این مرز به بازار استان بصره و همچنین ظرفیت بالای تولیدات آبزیان پرورشی استان می‌توان شاهد رونق صادرات آبزیان و بالا رفتن کیفیت و ثبات در قیمت بازار باشیم.

وی افزود: صادرات آبزیان پرورشی خوزستان از مرزهای شلمچه و چذابه بیش از ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع بوده است و آبزی‌پروران به ناچار با هزینه‌های سنگین، ماهی‌های پرورشی خود را از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه و مرز تجاری باشماق در استان کردستان به کشور عراق صادر کردند. 

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: خوشبختانه طی رایزنی‌های صورت گرفته و همزمان با بازگشایی گذرگاه مرزی شلمچه، صادرات آبزیان پرورشی از استان به کشور عراق از مرز تجاری شلمچه در استان خوزستان مجددا از سرگرفته شد و صنعت آبزی‌پروری همچنان به توسعه و رشد خود ادامه خواهد داد.
کد مطلب: 34124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *