پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲

مهم‌ترین ابزار برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی

یک کارشناس امور مالیاتی، گفت: رصد تراکنش‌های بانکی مهم‌ترین ابزار در دست حاکمیت و سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.
مهم‌ترین ابزار برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی
به گزارش توليد ايرانی ؛     عبدالرضا ارسطو، در خصوص راهکار برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی بابیان این موضوع که برای حل مشکلات مالیاتی در کشور باید پایه‌های مالیاتی را گسترش بدهیم، افزود: به‌عنوان‌مثال مالیات عایدی بر سرمایه حدود ۸۰ سال است که در دنیا و در اغلب کشورها دریافت می‌شود، اما چنین پایه مالیاتی مهمی را در کشور نداریم و در عوض به یکسری از فعالیت‌های اقتصادی که عمدتاً هم تولیدکنندگان شفاف و رسمی اقتصادی هستند برای دریافت مالیات فشار می‌آوریم.

وی رصد تراکنش‌های بانکی را مهم‌ترین ابزاری دانست که برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی در دست حاکمیت و سازمان امور مالیاتی است و اضافه کرد: تا  زمانی که حاکمیت نتواند تراکنش‌های بانکی را تفکیک و رصد کنند و بین معاملات کالا و خدمت و تراکنش‌های بانکی تناظر برقرار کند مبارزه مؤثر و مثبتی با فرارهای مالیاتی نخواهیم داشت.

این کارشناس امور مالیاتی در ادامه تأکید کرد: تنها زمانی که بتوانیم تراکنش‌های بانکی را که احکام آن سالیان طولانی در قوانین مختلف ازجمله قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قوانین پول‌شویی وجود دارد رصد کنیم در جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام مثبتی انجام نداده‌ایم.
ارسطو در پایان اظهار کرد: باید حساب‌های شخصی را از حساب‌های تجاری تفکیک کنیم و کلیه کارت‌خوان‌های بانکی به پروژه‌های مالیاتی و فعالیت‌های اقتصادی تناظر داشته باشند تا بر اساس آن بتوانیم با فرارهای مالیاتی مبارزه کنیم.
 
کد مطلب: 33781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *