يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹

۲ و نیم میلیون زائر و مسافر نوروزی در مشهد مقدس

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت ؛ از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون در حدود 2 و نیم میلیون زائر و مسافر وارد شهر مشهد شده اند.
۲ و نیم میلیون زائر و مسافر نوروزی در مشهد مقدس
به گزارش توليد ايرانی ؛       یوسف بیدخوری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگو با رسانه ملی گفت ؛ امسال و پس از گذشت دو سال از تصمیمات ­ستاد ملی و استانی کرونا ­که موجب کاهش چشمگیر سفرها به مشهد ­مقدس شده بود ، ­شاهد استقبال و حضور ­حدود ­2 و نیم میلیون زائر و مسافر در نیمه اول سفرهای نوروزی ­به شهر مشهد هستیم.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی همچنین درباره اسکان زائران ایام سفرهای نوروزی گفت؛ ظرفیت اقامتگاه های ما شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها، خانه مسافرها و هرجایی که امکان صدور پروانه بهره برداری دارد 120 هزار تخت است که در کنار ­ظرفیت مدارس، حسینیه ها، مساجد ،سالن های ورزشی متعلق به ­شهرداری مجموعاً برای ­ 470 هزار نفر امکان اسکان وجود دارد.

­یوسف بیدخوری افزود: ­ظرفیت های اصلی از همان روزهای اول سفرهای نوروزی پر شده بود و ما از ظرفیت های فرعی این فضاهایی به صورت موقت و اضطراری استفاده می کردیم البته ­با توجه به هماهنگی ­صورت گرفته در سطح استان ­و شماره 137 شهرداری که در شهر مشهد اطلاع رسانی شد ­همه زائران و مسافران به مراکز از پیش تعیین شده هدایت شدند.­

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت : بازدیدهای ­تلفیقی مشترکی با دستگاه ها و ادارت مختلف استان از جمله ­صنعت معدن تجارت ، تعزیرات به صورت روزانه در حال انجام است تا موارد گرانفروشی کالا نیز پیگیری و ­پرونده تشکیل ­شود. زائران و شهروندان هم می توانند ­گزارش های تخلف های گرانفروشی را به ­شماره 09629 که شماره کشوری نیز هست ­ارائه کنند.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی درباره افزایش سفرها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی هم گفت: ­با توجه به پیش بینی های انجام شده ممکن است بخش بزرگی از هموطنان سفرهاشون را برای این هفته برنامه ریزی کرده باشند که­جای نگرانی وجود ندارد و ­آمادگی های لازم برای اسکان هموطنان در شهر مشهد ایجاد شده است.
کد مطلب: 33772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *