دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۹

پنج محور پرترافیک کشور ‌از ابتدای طرح سفرهای جاده‌ای نوروز تاکنون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: از ابتدای طرح نوروزی، محور تهران -کرج پرترافیک‌ترین جاده استان و کشور بوده است و سپس جاده‌های تهران-قم، تهران-مشهد، تهران-فیروزکوه و تهران-هراز به ترتیب پرترافیک‌ترین محورهای کشور در این چند روز بود.
پنج محور پرترافیک کشور ‌از ابتدای طرح سفرهای جاده‌ای نوروز تاکنون
به گزارش توليد ايرانی؛        حیدر نوروزی بعد ازظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مسافری ترمینال جنوب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تشکیل کمیته سفرهای نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و سازمان راهداری آمادگی خود را برای سفرهای نوروزی تقویت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: همکاران ما‌ در پایانه‌های مسافری استان تهران نظیر پایانه‌های جنوب، غرب، شرق و بیهقی استقرار دارند.
وی افزود: ‌از ابتدای طرح نوروزی تا امروز 1.7 میلیون مسافر توسط ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای در جاده‌ها جابه‌جا شده است. 

نوروزی بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی نسبت به سنوات قبل برای سفرهای جاده‌ای بسیار بهتر بوده است، استان تهران از نظر حوزه راهداری و حمل‌ونقل به دلیل وجود محورهای شریانی و پرتردد اهمیت بسزایی دارد، جاده‌های تهران - فیروزکوه، تهران - هراز، تهران - کرج و تهران - قم از روز 26 اسفند امسال در میسرهای خروجی ترافیک سنگینی دارند؛ ما در محور تهران - کرج بیشترین ترافیک را داشتیم سپس جاده‌های تهران - قم، تهران - مشهد، تهران - فیروزکوه و تهران - هراز به ترتیب پرترافیک‌ترین محورهای کشور در این چند روز بوده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: در پایانه‌های مسافری نیز امکان تهیه بلیت وجود دارد و کماکان مسافران، روزانه با ورود به پایانه، امکان تهیه بلیت برای مسیرهای مدنظر خود را دارند.

وی اضافه کرد:‌ همکاران ما نظارت بر عملکرد‌ شرکت‌های تعاونی و اتوبوس‌ها‌ را انجام می‌دهند؛ امسال شکایت‌ها‌ تاکنون یک دهم درصد پارسال بوده است و البته قطعا با شرکت‌های متخلف هم برخورد می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: ‌هیچ افزایش قیمتی بابت بلیت اتوبوس نداشته‌ایم، پروتکل‌ها بهداشتی هم در زمان تهیه بلیت و طول سفر،طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درباره عوارضی آزادراه‌های استان تهران عنوان کرد: اخذ عوارضی در آزادراه‌های تهران - قم و تهران - ساوه به صورت الکترونیکی است وعوارضی‌ آزادراه‌های تهران - پردیس و تهران - شمال دستی است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که مردم دچار معطلی نشوند.
کد مطلب: 33654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *