سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰

طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی در ایام نوروز اجرا می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی در ایام نوروز اجرا می شود
به گزارش توليد ايرانی؛       امروز سید محمد آقا میری در نشست خبری از طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح از شنبه 14 اسفند آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

وی در پاسخ به سئوال که آیا این نظارت بر تمام محصولات پروتئینی خواهد بود؟ گفت: برای محصولاتی مانند مرغ، تخم مرغ و گوشت از سر مزرعه تا رسیدن به سفره مردم نظارت خواهد شد، این نظارت بهداشتی است  در کنار آن نظارت می کنیم که مرغداری ها، مرغ  را طی 45 روز به بازار عرضه کنند علاوه بر آن نظارت می کنیم که محصولات پروتئینی از مجرای غیر رسمی توزیع نشود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین به مردم اطمینان داد که تمام انبارها و سردخانه های کشور به اندازه کافی محصولات پروتئینی ذخیره شده و هیچ نگرانی از بابت تامین وجود ندارد.

آقا میری تصریح کرد: ماموران سازمان بهداشتی برای نظارت در ایام تعطیل حضور دارند و کشتارگاه ها هم به جز روز اول که کشیک خواهند داشت بقیه روزها باز خواهند بود همچنین مانور این طرح در استانها از روز شنبه گذشته اجرایی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ستاد مرکزی «طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی» هم در سازمان دامپزشکی به ریاست رئیس سازمان تشکیل شده و همه موارد نظارت و تخلفات احتمالی را بررسی می کند.
وی تاکید کرد: نظارت ها از زمان تولید یعنی فارم ها، کشتارگاه ها و مراکز توزیع و عرضه به صورت جدی وجود خواهد داشت.

*صادرات میگو به اتحادیه اروپا
وی در بخشی از صحبت های خود به صادرات میگو و سخت پوستان به اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: صادرات این محصولات ارزآوری خوبی برای کشور دارد.
آقا میری ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت ما در صادرات کنترل بیماری لکه سفید بیماری میگو است که امسال هیچگونه کانون بیماری نداشتیم.
وی همچنین گفت: مجوز صادرات ماهیان گرمآبی و سردآبی به اقلیم کردستان هم صادر شده و ممنوعیت قبلی برداشته شده است.

*صادرات 184 قلم دارو به 8 کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: صادرات 184 قلم دارو توسط 19 شرکت داخلی به 8 کشور روسیه، آلمان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق و عمان انجام می شود.
وی همچنین از پایش باقیمانده دارویی محصولات دامی و فراوری شده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همه استان های کشور آزمایشگاه های مجهز وجود دارد که این پایش برای تضمین سلامتی مردم اجرایی خواهد شد.
آقا میری همچنین گفت: تا پایان سال 1401 همه فعالیت های سازمان برون سپاری خواهد شد و سازمان دامپزشکی تنها نظارت بر آنها را انجام می دهد.

* صادرات پرنده به کویت نداریم که آنها ممنوع کنند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سئوالی که کویت واردات مرغ از کشور ما را به دلیل وجود آنفلوآنزای پرندگان ممنوع کرده است، گفت: ما صادرات پرنده به این کشور نداریم که آنها ممنوع کنند، آنها شاید با این کار می خواهند مانع قاچاق مرغ به این کشور شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون سازمان بهداشت جهانی دام اگر کشور موردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان داشت نباید تا سه ماه به کشور دیگر صادرات داشته باشد و ما تا این لحظه کانون این بیماری را نداریم ولی قبلا کانون هایی بود که بلافاصله کنترل و مختومه کردیم.
آقا میری افزود: سیاست ما در دوره جدید شفاف سازی است و هر گونه بیماری باشد بلافاصله به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده و در سایت درج می کنیم.

*حقوق کارمندان دامپزشکی افزایش می یابد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه آیا حقوق کارمندان دامپزشکی در دوره جدید افزایش می یابد؟ گفت: با وزیر صحبت کردیم تا برای خالی نشدن سازمان از بدنه کارشناسی به حقوق آنها اضافه شود ضمن اینکه طرح تسری هم پیگیری می کنیم که اجرا شود.

وی در باره طرح تسری گفت: پیش از این برای کارکنان سازمان انتقال خون و سازمان زندانهای کشور این طرح منظور شده بود که پس از آن سازمان دامپزشکی هم به این فهرست اضافه شد.
آقا میری گفت: علاوه بر این حق داشتن مطب  را برای همکاران پیگیری می کنیم و نیز طرح همسان سازی حقوق هم در کنار این ها توسط دولت پیگیری می شود.

*تولید 92 درصد واکسن گاوی در کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت ها خود از تولید 550 میلیون دز واکسن گاوی در کشور خبر داد و گفت: نیاز کشور 600 میلیون دز است که 92 درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود.وی همچنین گفت: 10.5 میلیارد دز هم نیاز سالانه کشور به واکسن طیور است که حدود 30 درصد آن در داخل کشور تولید می شود.

 
کد مطلب: 33454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *