پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

چین با جدیت در حال حذف دلار در تعاملات مالی با کشورهای آسیایی است

بانک مرکزی چین در حال زمینه سازی برای گسترش استفاده از ارزهای ملی در مبادله و سرمایه‌گذاری با کشورهای همسایه است.
چین با جدیت در حال حذف دلار در تعاملات مالی با کشورهای آسیایی است
به گزارش توليد ايرانی ؛     به نقل از راشاتودی، دولت چین به دنبال افزایش همکاری با کشورهای آسیایی در راستای تقویت استفاده از ارزهای ملی در سرمایه‌گذاری و مبادله با آنهاست.

یی گنگ، رئیس کل بانک مرکزی چین، در این‌باره گفت: این اقدام بخشی از طرح دولت چین برای تقویت همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: بازارهای نوظهور باید مقاومت خود را تقویت کنند و این دقیقا همان جایی است که همکاری‌های بین‌المللی نقش ویژه را ایفا خواهند کرد.

این مقام چینی در مصاحبه با تلویزیون اندونزی گفت: پیشرفت‌های اخیر در استفاده از ارزهای ملی در میان کشورهای آسیایی در حوزه مبادله و سرمایه‌گذاری امنیت مالی منطقه در برابر شوک های خارجی را تقویت کرده است.

به گفته یی، سواپ ارزی دو جانبه بین کشورهای عضو گروه آسه‌آن به همراه چین، ژاپن و کره جنوبی به ۳۸۰ میلیارد دلار رسیده است.

ماه ژانویه بود که بانک مرکزی چین توافق مبادلات و سوآپ ارزی دو جانبه با اندونزی را با تقویت همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را  برای 3 سال دیگر تمدید کرد.

جاکارتا هم اعلام کرده از تلاش ها در راستای گسترش استفاده از ارزهای ملی کشورها در سرمایه گذاری و مبادلات تجاری به جای دلار به طور کامل حمایت می‌کند.
کد مطلب: 33074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *