سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

الزام سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی دانش‌بنیان‌هایی که تعهد کاری با دولتی‌ها دارند

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح جهش دانش‌بنیان، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی دستگاه‌ها قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.
الزام سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی دانش‌بنیان‌هایی که تعهد کاری با دولتی‌ها دارند
به گزارش توليد ايرانی ؛      مهدی اسماعیلی امروز در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با انتقاد از کم توجهی به توانمندی‌های جوانان با بیان اینکه در صورت حمایت، آنها در حوزه‌های علم و فناوری معجزه می‌کنند، افزود: در دیداری که با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری داشتم، اعلام کردم هیچ یک از مسؤولان نباید حق وارداتی داشته باشد، مگر آنکه مشابه خارجی و با همان کیفیت در کشور تولید نشود.
وی به تصویب طرح جهش تولید در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در ۲۰ بند تصویب شد و در صورت تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد.

اسماعیلی به بندهای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این طرح ۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق نوآوری اضافه خواهد شد و مجلس و دولت موظف به تزریق این اعتبارات به صندوق نوآوری هستند.

وی اعطای کمک‌های بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق را از دیگر بندهای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌های شرکت های دانش بنیان حضور در مناقصات است و در صورتی که مؤسسات دانش‌بنیان محصولی را برای اولین بار در کشور تولید کنند، اجازه ترک تشریفات مناقصه داده شده است.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس این طرح در صورتی که شرکت های دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.
کد مطلب: 32759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *