جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵

تحریم روسیه تبعات جدی برای کشورهای غرب دارد

سیاست‌مداران آلمانی می‌گویند هر گونه تحریم روسیه و قطع دسترسی این کشور به نظام مالی بین‌المللی شبیه انفجار یک بمب اتم در بازارهای مالی خواهد بود.
تحریم روسیه تبعات جدی برای کشورهای غرب دارد
به گزارش توليد ايرانی؛           رهبر آتی اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان گفت: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت تبعات بسیار جدی برای اقتصاد کشورهای غربی خواهد داشت.
این سیاست‌مدار آلمانی تأکید کرد: تعلیق دسترسی روسیه به نظام بانکی بین‌المللی کمر ترافیک پرداخت‌های بین‌المللی را خواهد شکست و نه تنها به مبادلات روسیه با اروپا در حوزه خدمات و کالا آسیب می‌زند، بلکه تجارت جهانی را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی درباره قطع شدن دسترسی روسیه به سوئیفت گفت: این مسأله می‌تواند شبیه انفجار بمب اتم در بازارهای مالی و حتی بازارهای ارائه خدمات و کالا در جهان باشد. ما نباید در این زمینه به ارتباط با سوئیفت دست بزنیم.

مرز هشدار داد: اگر چیزی شبیه به آنچه گفته شد اتفاق بیفتد، من تبعات بسیار بد اقتصادی را برای آلمان پیش‌بینی می‌کنم. این مسأله به روسیه آسیب خواهد زد اما در عین حال ما به خودمان هم آسیب جدی وارد خواهیم کرد.

در حالی «مرز» راجع به موضوع تحریم روسیه صحبت کرده که آمریکا و متحدانش بارها گفته‌اند در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند علیه این کشور تحریم‌های جدی اعمال خواهند کرد.
گفته می‌شود این تحریم‌ها شامل بانک‌های روسیه و صندوق ثروت ملی این کشور خواهد بود و از سوی دیگر باعث می‌شود تبدیل روبل روسیه به دیگر ارزهای بین‌الملل سخت‌تر شده و فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهای ثانویه از طریق خرید اوراق بدهی روسیه از بین برود و نهایتا با قطع دسترسی روسیه به سوئیفت تکمیل خواهد شد.

قرار است امروز و فردا وزیر امور خارجه آلمان به اوکراین و روسیه سفر کند.
واشنگتن بارها اعلام کرده که روسیه می‌خواهد به اوکراین حمله کند اما مسکو این اتهامات را مکررا رد کرده است.
کد مطلب: 32372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *