جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۵

رشد ۵۵ درصدی ارزش صادرات انواع کالا

ارزش صادرات انواع کالا از گمرک امیرآباد در ۳ ماهه نخست امسال، از مرز ۸ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار گذشت.
رشد ۵۵ درصدی ارزش صادرات انواع کالا
به گزارش توليد ايرانی ؛         از گمرک؛ آقای امیر جمشیدی مدیرکل گمرک امیرآباد با اشاره به صادرات انواع کالا شامل سیمان، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک، چوب و اشیا چوبی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی و... از گمرک امیرآباد گفت: در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰، حجم صادرات این اداره کل از ۱۹۰ هزار تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد و کشور‌های عمده طرف مبادله صادراتی با گمرک امیرآباد طی سه ماه اخیر؛ قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان بوده اند.

مدیر کل گمرک امیرآباد در خصوص واردات کالا افزود: حجم کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد به ۵۶۷ هزارتن رسید که ارزش آن بیش از ۲۵۷ میلیون ۹۷۰ هزار دلار بوده و که این میزان از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشد ۸ و ۴۶ درصدی داشته است.

وی اقلام عمده کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد را جو، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، محصولات شیمیایی، دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها از کشور‌های روسیه، قزاقستان، آلمان، ترکیه و... وارد کشور شده اند.

امیر جمشیدی افزود: همچنین طی سه ماهه نخست امسال، درآمد گمرک امیرآباد از تجارت خارجی انواع کالا بالغ بر ۶۷۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۶۱۴ هزار ریال بوده است.
کد مطلب: 27934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *