سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۵

گرما در کشور ادامه دارد/ گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ماندگاری گرما در اغلب نقاط کشور از وزش باد شدید و گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور گفت.
گرما در کشور ادامه دارد/ گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور
به گزارش توليد ايرانی ؛           صادق ضیائیان در تشریح وضعیت آخرین بارش‌ها در سال زراعی جاری (1400-1399) اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99)‌ تا یکم تیر 1400 میزان 128 میلی متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 277 میلیمتر بود. بنابراین بارش سال جاری تاکنون 53 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: کماکان در 5 روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار همراه با ماندگاری گرما در اغلب نقاط کشور داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بروز گردوخاک و وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل گفت: امروز و فردا با توجه به جریان هوای گرم و مرطوب جنوبی، هوای خوزستان شرجی است.

ضیائیان اضافه کرد: در 5 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده و رعد و برق داریم.

وی بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته جاری وزش باد شدید و بارش پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف پیش بینی می‌شود.
کد مطلب: 27802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *