جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸

تولید نشای بهاره در گلخانه های خراسان شمالی افزایش یافت+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تولید نشا در گلخانه های این استان افزایش یافت گفت: این نوع کشت گیاهان زراعی و دارویی در فضای بسته باعث افزایش بهره وری و کاهش 30 درصدی مصرف آب می شود.
تولید نشای بهاره در گلخانه های خراسان شمالی افزایش یافت+عکس
توليد ايرانی:محمدعلی شریکیان در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، اظهار داشت: توسعه کشت های گلخانه ای یکی از مهم ترین سیاست های مدیریت راهبردی آب و ارتقای بهره وری تولید است به طوری که می توان با مقدار کمی از نهاده های تولید آب به چندین برابر افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی دست یافت.

وی گفت: هم اکنون سطح گلخانه های این استان 22 هکتار است که میزان تولید آن شامل چهار هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاهان گلدانی است.

شریکیان کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، حداقل توقف رشد در مرحله انتقال و افزایش عملکرد پاییزه را از جمله مهم ترین مزایای کشت نشایی عنوان کرد و افزود:

با روش کاشت زودهنگام بذر در شرایط گلخانه ای محصول حداقل 40 روز زودتر به بازار مصرف می رسد.

استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است، این استان همچنین 82 هزار بهره بردار در این بخش دارد.
کد مطلب: 2711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *