پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴

خط گوره به جاسک شاخص ترین طرح دراین منطقه مرزی بوده است

فرماندار جاسک با اشاره به طرح‌های مهم و قابل توجه سال گذشته در این شهرستان گفت: آغاز رسمی خط انتقال نفت از گوره به جاسک با دستور رییس جمهوری از شاخص ترین این طرح‌ها بوده است.
خط گوره به جاسک شاخص ترین طرح دراین منطقه مرزی بوده است
به گزارش توليد ايرانی ؛            محمد رادمهر روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: آغاز بکار ساخت چهار مخزن ذخیره نفتی با ظرفیت ۲ میلیون بشکه و بازدید نوبخت از روستاهای سیل زده دیماه ۹۸ در سدیج جاسک از دیگر طرح‌ها و اقدام‌های مهم سال گذشته در جاسک است.

وی بیان داشت: راه‌اندازی خط کشتیرانی جاسک به بندر سویق عمان هم در سال گذشته انجام شد که بیش از هفت هزار و ۷۰۰ تی.ای.یو کانتینر در این طول این سال جابجا شده است.
رادمهر یادآورشد: تشکیل نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان و انعقاد قرارداد ساخت سه هزار مسکن محرومان در هرمزگان و همچنین حضور معاون مناطق محروم ریاست جمهوری در روستاهای سخت گذر نوگین و گیشدان و پیگیری احداث راه دسترسی مناسب و ارتباطی نیز پارسال در این شهرستان کلید خورد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارداشت: همچنین سال ۹۹ پرواز جاسک تهران راه‌اندازی شد و پروژه بزرگ پتروپالایش و همچنین مروارید مکران در این شهرستان آغاز بکار کرد.

رادمهر در ادامه از تکمیل مرحله نخست مجتمع تفریحی سنگ سیاه در چهار هکتار با هزینه‌ای افزون بر ۴۰میلیارد ریال و شروع مرحله دوم در سه هکتار دیگر شامل فضای سبز جاده دسترسی، سکوهای مسافر پارک کودک و پیست دوچرخه سواری در سال ۹۹ در شهرستان جاسک خبر داد.
وی یادآورشد: پارسال افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های راه و شهرسازی و پل های محور جاسک میناب به نمایندگی از پروژه های استان هرمزگان در محدوده روستای گیگن با دستور مستقیم رییس جمهوری از طریق ارتباط زنده تلویزیونی و وئدیو کنفرانس انجام شد.

فرماندار جاسک ادامه داد: افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان و افتتاح بخش چشم پزشکی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، احداث سیل بند کشاورزی در روستای سدیج، بازسازی جاده بین مزارع و احداث زمین چمن سدیچ و زمین لشکری مشارکتی از دیگر طرح‌های مهم جاسک در سال گذشته بوده است.

رادمهر گفت: سال گذشته همچنین١٣٠ میلیارد ریال بابت اجرای شبکه داخلی روستاهای مجتمع گابریک به طول ٣٠ کیلومتر در سال ٩٩ هزینه شده که تعداد ١٥ روستا ٩٠٠ خانوار با سه هزار نفر جمعیت از آب شرب پایدار بهرمند شدند.

وی گفت: کارخانه یخ سازی جاسک با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد ریال و کارخانه خرپای فلزی جاسک با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال از طرح‌های تکمیل شده سال گذشته در حوزه صنعت و معدن این شهرستان است.

فرماندار جاسک ادامه داد: احداث ۴۹۷ هکتار مزارع پرورش میگو، احداث بند و بندسارهای خاکی در سه منطقه باغان، مشکوهی و کیدر به مساحت ۹۹۶ هکتار با اعتبار ۱۱میلیارد ریال، احداث سازه آبخیزداری در حوزه های نوگین ، گیشدان و سورک، نهالکاری و آبیاری سورک با مساحت ۲۰۴ هکتار و احیای کشاورزی دشت جگین در هزار و ۲۰۰ هکتار و اصلاح الگوی کشت و رونق تولید محصولات کشاورزی سال گذش ته در منطقه جاسک به ثمر نشست.

رادمهر ابرازداشت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز در سال ۹۹ سه پروژه اجرایی شامل تعمیرات اساسی اسکله های بندر بطول ۵۳۰ متر، اجرای سامانه اعلام و اطفای حریق بندر جاسک و احداث ساختمان مرجع دریایی جاسک و همچنین تعمیرات اساسی ساختمان اداری و انبار بندر جاسک با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال را در اداره بندر و دریانوردی جاسک داشته است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۶ خانه هلال، افتتاح بلوار پیامبر اعظم (ص) با هزینه‌ای افزون بر ۱۶ میلیارد ریال و کلنگ ساختمان آتش نشانی و شهرداری با اعتبار ۳۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته در جاسک انجام شد.

فرماندار جاسک یادآورشد: احداث ۲۵ دستگاه پست توزیع برق  هوایی و زمینی، ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی، چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی و نصب ۶۵۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر در بخش شهری و روستایی با هزینه‌ای افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال و اصلاح شبکه های فرسوده، توسعه و اصلاح شبکه های روشنایی معابر، توسعه فیدر، ایجاد قدرت مانور، کاهش تلفات و رفع افت ولتاژ از پروژه های برق جاسک در سال گذشته بوده است.
کد مطلب: 26079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *