شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶

ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی بمپور در دستور کار قرار گرفت

- شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران اعلام‌کرد: ساخت واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه بمپور با امضای قراردادی بین این شرکت و شرکت فراب در دستور کار قرار گرفت.
ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی بمپور در دستور کار قرار گرفت
به گزارش توليد ايرانی ؛          از وزارت نیرو، «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت برق حرارتی در مراسم امضای این قرارداد گفت: در راستای افزایش تولید برق و پاسخ‌گویی به رشد مصرف در منطقه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، افزایش بازده نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل‌ترکیبی و جذب مشارکت بخش خصوصی، ساخت واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه بمپور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این واحد با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیون یورو احداث خواهد شد، ادامه‌داد: نیروگاه بمپور دارای دو واحد گازی ۱۶۰ مگاواتی است که با ساخت این واحد بخار، ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی به ۴۸۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای قراردادهای مشارکت عمومی- خصوصی بین برق حرارتی و فراب در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با ورود بازیگر جدید در حوزه فروش برق در منطقه جنوب‌شرق کشور، مزایای رقابتی در بازار عمده‌فروشی برق در این منطقه افزایش خواهد یافت.

طرزطلب با تاکید بر اینکه افتتاح این واحد بخار بازده نیروگاه را به حدود ۵۰ درصد خواهند رساند، اضافه‌کرد: اجرای این پروژه موجب اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر در طول دوره ساخت و ۵۰ نفر در زمان بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی بیان‌داشت: باساخت این واحد بخار سالیانه بیش از ۱۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز طبیعی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی بمپور استان سیستان‌وبلوچستان در قالب ساز و کار جلب مشارکت بخش خصوصی بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت فراب به امضا رسید.

 اردیبهشت ماه پارسال مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به انتشار فراخوان شناسایی و ارزیابی صلاحیت متقاضیان برای اجرای پروژه توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور و بهره‌برداری از آن اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران برای احداث این نیروگاه سیکل ترکیبی اقدام کنند.
کد مطلب: 25742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *