پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶

مدیران شتاب بخش چرخ پروژه‌های اجرایی باشند

استاندار کردستان گفت: مدیران باید با توجه به اینکه بر اساس وعده دکتر نوبخت مشکلی در تامین اعتبار پروژه ها وجود ندارد تلاش کنند که در اجرا نیز به نتیجه برسند و توسعه استان در زیر ساخت ها را رقم بزنند.
مدیران شتاب بخش چرخ پروژه‌های اجرایی باشند
به گزارش توليد ايرانی ؛    بهمن مرادنیا امروز پنجشنبه (۱۶ بهمن ماه) در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار کرد: در سفر این دوره دکتر نوبخت به استان تعدادی پروژه افتتاح شد که آثار آن برای مردم مطلوب است و تصمیمات گرفته شده طی آن در حوزه های مختلف در کمترین زمان زمینه آسایش مردم را فراهم می کند.

وی افزود: مدیران باید با توجه به اینکه بر اساس وعده دکتر نوبخت مشکلی در تامین اعتبار پروژه ها وجود ندارد تلاش کنند که در اجرا نیز به نتیجه برسند و توسعه استان در زیر ساخت ها را رقم بزنند.
استاندار کردستان، در خصوص آب شرب سنندج بیان کرد: تکلیف مردم در این زمینه هم با ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مشخص شد اما ۴شهرستان قروه و دهگلان و بیجار و یاسوکند نیز دچار مشکل هستند.
وی بیان کرد: ۴۵۰میلیارد تومان برای بهبود آب شهرستان قروه و ۱۱۰۰میلیون تومان هم برای بیجار و یاسوکند پیش بینی شده است که اختصاص ۱۵۵۰میلیارد تومان دیگر هم برای این مهم در استان لازم داریم.

بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه کردستان استانی با استعداد های کم نظیر است اما مشکلات مزمنی در زمینه توسعه دارد گفت: سرمایه‌گذاری های کلانی در استان صورت گرفته و توسعه زیرساخت های کردستان شتاب خوبی گرفته است.

وی افزود: بزرگترین پروژه‌های استان در سخت ترین شرایط مالی کشور در حال اجرا است و با حمایت های مدیران ارشد کشور چرخه توسعه کردستان با شتاب بیشتری در حال حرکت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ استان اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده استان ۹۳۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که با ۷۶درصد رشد به۱۵۵۰ میلیارد تومان به مجلس رسید و بر همین اساس استان سوم کشور به لحاظ رشد اعتبار است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه راه آهن را طی سال جاری بیش از ۶۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار طی سال گذشته ۴۰۰میلیارد تومان بوده است.
 
نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه چرخ توسعه استان شتاب گرفته و همه مدیران باید تلاش خود را برای چرخش آن به کار گیرند بیان کرد: پروژه بسازی جاده مریوان با۱۴۰میلیارد تومان تخصیص اعتبار به زودی آماده اجرا می شود.

وی ادامه داد: افزایش ضریب جمع آوری فاضلاب های استان به ۹۸ درصد، افتتاح بیمارستان سقز، سالن ورزشی گولان و ارتقا فضای ورزشی به بیش از دو برابر، بهره برداری از سد رمشت و امیر آباد با ۹۹میلیارد تومان، خط انتقال آب شرب سقز از سد چراغ ویس به تصفیه خانه، انعقاد تفاهم نامه دو هزار واحد مسکن محرومین و تحویل ۱۷۰۰واحد آن، ۳۳درصد آسفالت راه و افزایش ۱۰درصدی آسفالت راه روستایی، ساخت ۲۱کیلومتر از گردنه صلوات آباد از جمله مهمترین پروژه‌های اجرایی استان از سال گذشته تا کنون بوده است.
کد مطلب: 24964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *