يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴

شیشه آلات آزمایشگاهی بهار تجهیز

فروش شیشه آلات آزمایشگاهی در بهار تجهیز به صورت جزیی و کلی انجام می پذیرد.
شیشه آلات آزمایشگاهی بهار تجهیز
به گزارش توليد ايرانی ؛    بنابر اعلام بهار تجهیز، انواع ظروف پرمصرف شیشه ای مانند بشر، ارلن، پیپت، استوانه مدرج، پتری دیش، انواع بالن، بورت، انواع لوله آزمایش و انواع اتصالات شیشه ای آزمایشگاهی (رداژ) از جنس شیشه بروسیلیکات با بهترین کیفیت دراین مجموعه عرضه می شود.

شیشه آلات آزمایشگاهی چیست؟
شیشه آلات آزمایشگاهی به وسایل و ظروف شیشه ای در آزمایشگاه گفته می شود که برای انجام بسیاری از تستها و آزمایشات بسته به شکل و کارکرد و جنس شان مورد استفاده قرار میگیرند. جنس آنها معمولا از شیشه بروسیلیکات و شیشه کوارتز می باشد که تحمل دمایی از ۵۰ درجه تا ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد را دارند.

تعیین درجه کیفیت انواع شیشه آلات آزمایشگاهی
دقت اندازه گیری: در مورد شیشه آلات حجم سنجی مانند پیپت و بورت و استوانه مدرج و بالن ژوژه که دقت اندازه گیری مهمترین شاخصه می باشد.

مقاومت حرارتی: در مورد شیشه آلات حرارتی مانند ارلن، بشر، بالن ته گرد و بالن ته صاف، دکانتور، قیف شیشه ای، کندانسور و شیشه گازشور انجام تست حرارتی می تواند کیفیت محصول را نشان دهد.

البته تست حرارتی به دو صورت تست تحمل شوک حرارتی (تغییر دمای ناگهانی حدود ۱۰۰ درجه) و یا تست تحمل دمایی (حداکثر دمایی که در آن شیشه ذوب نشده یا ترک نمی خورد) انجام می شود.

قفل شدن کامل: در مورد شیشه آلات آزمایشگاهی روداژ دار مانند اتصالات شیشه ای آزمایشگاهی و کلیه ظروف سر سنباده ای تست قفل شدن کامل و صحیح روداژ های متناظر در یگدیگر انجام می شود.

تست خوردگی: در برخی شیشه آلات هم تست خوردگی و مقاومت در برابر اثرات مواد شیمیایی مانند مقاومت در برابر اسید و باز انجام می شود.

معروف ترین برندهای ظروف شیشه ای آزمایشگاهی
از معروف ترین برندهای تولید کننده ظروف آزمایشگاهی با کیفیت بالا در جهان می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:
پیرکس انگلستان، شات دوران آلمان، تی جی آی آلمان، ولاک انگلستان، کوئیک فیت انگلستان

معرفی مختصر شیشه آلات پرکاربرد آزمایشگاهی
۱. بشر: معمولا برای نگهداری پودر و مایعات، همزدن و مخلوط کردن و گرم کردن مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.
۲. بورت: بورت یکی از پرکاربردترین شیشه آلات آزمایشگاهی است که در شیمی گرایش تجزیه و خصوصا تیتراسیون، برای توزیع یک مقدار متغیری از محلول شیمیایی و اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

۳. ارلن: یکی از پرمصرف ترین ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ارلن مایر است. این ظروف آزمایشگاهی به شکل مخروط می باشند که آنها برای برداشتن حجم معینی از مایع یا تعیین تقریبی حجم مایع استفاده می شود.

۴. پیپت: به منظور اندازه گیری و انتقال یکحجم مایع و یا اغلب به عنوان توزیع کننده ی محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. قیف شیشه ای: قیف آزمایشگاهی انواع مختلفی دارد و در آزمایشگاه ها بسیار استفاده می شوند. بیشتر کاربرد آنها برای جمع کردن مواد شیمیایی آزمایشگاهی درون ظرفی دیگر است.

۶. بالن آزمایشگاهی: از این نوع شیشه آلات معمولا برای حرارت دادن به مایعات استفاده میشود.
۷. استوانه مدرج : استوانه مدرج یا مزور یکی از ظروف بسیار پرکاربرد در آزمایشگاه است. کاربرد اصلی استوانه مدرج برای اندازه گیری حجم مایعات است.

۸. لوله آزمایش: اغلب به عنوان محفظه برای نگهداری محلولهای شیمیایی مایع، مخلوط کردن، گرم کردن یا سرد کردن، انجام کشت ها مورد استفاده قرار میگیرند.

۹. دسیکاتور: دسیکاتور یکی از ظروف شیشه ای آزمایشگاهی قابلمه ای مانند از جنس شیشه نشکن ( پیرکس ) می باشد. معمولا از آنها برای خشک کردن مواد پودری استفاده می شود.

ظروف آزمایشگاهی و مواد شیمیایی با کیفیت در بهارتجهیز
بهار تجهیز در زمینه تامین شیشه آلات آزمایشگاهی با کیفیت و فروش مواد شیمیایی اصل و تضمین شده، مورد نیاز مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می کند.
امید است بتواند رضایت کامل مصرف کنندگان محترم را برآورده نماید و خدمات ارائه شده زیر بنایی جهت تداوم همکاری مستمر باشد.
کد مطلب: 24885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *