دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

۴۹ انبار احتکار کالا در لرستان کشف شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۴۹ انبار احتکار کالا به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، پاییز امسال در این استان کشف و توقیف شد.
۴۹ انبار احتکار کالا در لرستان کشف شد
به گزارش توليد ايرانی ؛ بختیار رازانی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: به همین منظور با همکاری بازرسان سازمان صمت، سپاه، بسیج، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان ۳۷ انبار در خرم‌آباد و ۱۲ انبار در دیگر شهرستان ها کشف شده است.
وی تصریح کرد: ارزش کالاهای کشف شده در استان حدود ۲۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ، مربوط به خرم آباد بود.
وی اظهار داشت: انواع لوازم خانگی، روغن خوراکی، لاستیک، باطری و لوازم یدکی خودرو، پکیچ، دارو و کالاهای اساسی مانند شکر و برنج و دیگر اقلام خوراکی احتکار شده در این انبارها کشف و ضبط شده است.
رازانی با بیان اینکه طرح بازرسی از انبارهای کالا در لرستان به صورت مداوم اجرا می شود تاکید کرد: ثبت اطلاعات و موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع برای جلوگیری از قاچاق و احتکار، اجباری است.
وی گفت: با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان نظارت بر تامین و توزیع کالا به شکل نظامند و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار فراهم بنابراین از مردم درخواست می شود هرگونه احتکار کالا را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت‌دار شامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن موتور و کاغذ چاپ و روزنامه در سامانه جامع انبارها  مورد تاکید جدی است.
هم اکنون ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان فعالیت دارند.
کد مطلب: 24205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *