شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵

توسعه کشاورزی با دانش‌افزایی برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه روزافزون کشاورزی در قالب‌های مختلف از جمله گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف کشور باید با دانش‌افزایی برای ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات برنامه‌ریزی شود
توسعه کشاورزی با دانش‌افزایی برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند
به گزارش توليد ايرانی ؛         محمدرضا قدسی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد در حال ساخت پرورش شتر مرغ مولد و پرواری در شهرستان سرخه استان سمنان افزود: توجه به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سال های گذشته در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی بود که با پیگیری های مستمر واحدهای تولیدی خوبی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: ارزآوری خوبی با صادرات محصولات کشاورزی، با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، برای کشور در یکسال گذشته حاصل شد که لازم است این رویه مثبت ادامه یابد.

وی با اشاره به فعالیت این واحد پرورش شترمرغ در سرخه بیان کرد: از هم اکنون برای بازار هدف صادراتی برای واحد پرورش شتر مرغ در استان سمنان اقدام شود و وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان در کنار تولید کنندگان است.

جهش تولید در استان سمنان با گره‌گشایی از فعالیت واحدها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: نگاه واحدهای تولیدی و صنعتی درحال ساخت استان توسعه‌ای و صادرات‌محور و مبتنی بر تحقق شعار سال باشد.

علیرضا شریفی نژاد در این بازدید افزود: طرح های اقتصادی ارزنده ای در استان سمنان برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار در حال اجرا است و دولت نسبت به تکمیل این طرح ها دغدغه دارد.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان سمنان نسبت به گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان مسئول هستند و باید تنها دغدغه تولیدکنندگان ، توجه به کیفیت در تولید ، صادرات و بازار فروش محصولات مورد توجه باشد و نباید فعالان اقتصادی را به مسائل حاشیه ای مشغول کرد.

معاون استاندار سمنان افزود: برای رفع مشکل جاده دسترسی و گازرسانی به واحد پرورش شترمرغ در منطقه صفائیه سرخه با تلاش دستگاه های اجرایی مربوط پیگیری های لازم با تامین منابع مورد نیاز انجام خواهد شد.

عملیات اجرای واحد پرورش شتر مرغ مولد و پرواری در شهرستان سرخه استان سمنان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و مساحت آن بیش از ۳۰ هکتار است. سطح زیربنای این واحد پرورش شتر مرغ ۲۱ هزار متر مربع و سطح غیر مسقف آن ۱۱۷ هزار و ۳۶ متر مربع است.

 با تکمیل این طرح اقتصادی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.
 
کد مطلب: 24030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *