يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲

تولید شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن از ۳۳ میلیون تن عبور کرد

براساس آمار منتشر شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن بالغ بر ۳۳ میلیون تولید کنسانتره آهن داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد یافته است.
تولید شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن از ۳۳ میلیون تن عبور کرد
به گزارش توليد ايرانی ؛    تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌ آهن کشور طی هشت ماهه امسال ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند. باتوجه به اینکه در مدت مشابه سال گذشته، ۳۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۰۵ تن تولید صورت گرفته بود، میزان تولید رشد حدودا پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

از این میزان تولید، به ترتیب شرکت‌های گل گهر ۱۱ میلیون و ۷۱ هزار و ۶۷ تن، چادرملو هفت میلیون و ۵۸۷ هزار و ۹۳۸ تن، سنگ آهن مرکزی دو میلیون و ۷۵۷ هزار و ۳۳ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه چهار میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۷۳ تن، گهر زمین سه میلیون و ۹ هزار و ۷۲۸ تن، اپال پارسیان سنگان یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۰۸ تن، صبانور ۹۹۲ هزار و ۲۸۸ تن، سناباد یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۱۴۲ تن، جلال آباد ۲۷۶ هزار و ۵۳۰ تن و سنگان ۴۳ هزار و ۱۵۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند.

در مقابل اما سه شرکت بزرگ معدنی (فلات مرکزی،  چادرملو و سنگ آهن مرکزی) نیز در طول هشت ماهه سال ۱۳۹۹،  قریب به ۸۳۸ هزار و ۷۰۸ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده تولید کرده‌اند که به نسبت یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۸۲ تن ۴۵ درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

طبق آمار از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، فلات مرکزی ۳۸۲ هزار و ۴۱۸ تن، چادرملو ۳۱۳ هزار و ۱۰۰ تن و سنگ آهن مرکزی ۱۴۳ هزار و ۱۹۰ تن، تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده داشته‌اند.
کد مطلب: 24018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *