يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴

شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی به کشور بررسی شد

سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری جلسه کمیته هوانوردی عمومی این سازمان به منظور بررسی شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی عمومی خبر داد.
شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی به کشور بررسی شد
به گزارش توليد ايرانی ؛      از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرایط تسهیل ورود وسیله پرنده در جلسه کمیته هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

همچنین کارگروهی با موضوع بازنگری در سازمان و نحوه فعالیت مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور با هدف استفاده بهینه از ظرفیت این مرکز در راستای توسعه هوانوردی عمومی در سطح کشور تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به لزوم توسعه فعالیت، ارتقا ایمنی و انضباط بخش هوانوردی عمومی، از مدت‌ها قبل نسخه پیش‌نویس مقررات ' نحوه فعالیت وسایل پرنده فوق سبک' تدوین و جهت بهره برداری ذینفعان و ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

این دستورالعمل با رویکرد توسعه و تسهیل در بهره برداری این دسته از وسایل پرنده و با مشارکت حداکثری فعالان و نخبگان این حوزه و با استفاده از تجربیات و مطالعات گذشته و روندهای موجود در دیگر کشورها تدوین شد.

 از موارد قابل توجه این مقررات می توان به تطبیق آن با کلیه قوانین و مقررات بالادستی، درنظر گرفتن باشگاه های ورزشی هوایی، ایجاد مراکز معاینه فنی، ایجاد مراکز تفریحی جهت وسایل پرنده غیر فوق سبک مانند بالن و گلایدر و امکان بهره برداری شخصی از این وسایل اشاره کرد.
کد مطلب: 23956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *